Clădirile de birouri ale viitorului vor îmbunătăți mai mult mediul de lucru

Spațiile de birouri care atrag chiriași astăzi și care își doresc sa îi atragă și peste 10 ani, trebuie să aibă cel puțin trei calități, estimează șase mari designeri și guru internaționali, intervievați de revista Spaces: greener, social și technology.

1. Socialacest termen va avea în vedere nu doar spațiile de primire ale clădirilor de birouri – recepțiile și sălile de meeting, ca până acum, ci și spațiile de lucru – compartimentarea lor, fluxul lor, chiar și spațiile comune și cele exterioare ale clădirii.

Pentru că angajații noii generații au proiecte de lucru care necesită o mai mare colaborare și mai multe interacțiuni decât în trecut, spațiile de birouri trebuie să reflecte acest trend. Ca urmare, vor fi spații de networking, într-un mediu relaxat, jucăuș și confortabil (cu mobilier tip sofa, hamac, canapea și fotolii puf) atât printre posturile de lucru, în spațiul interior al clădirii, dar și în spațiile comune amenajate mai primitor, în grădinile interioare ale clădirilor și în zonele din ce în ce mai mari de recepție, dotate cu toate facilitățile necesare: Wi Fi, prize pentru laptopuri și încărcătoare de telefon, zone de cafea.

Astfel de facilități sociale pentru angajați se întâlnesc deja în mai multe clădiri de birouri finalizate care au implementat deja sistemul myhive – precum Metroffice și S-Park, dar și la proiecte de clădiri de birouri în construcție, precum Campus 6 și Expo Business Park.

În paralel cu aceste spații sociale (mai deschise decât cele tradiționale, cu și mai puțină intimitate), la unele companii, se impune și amenajarea unor spații izolate, mici, individuale, pentru lucru doar în anumite momente ale activității de zi cu zi – unde se pot da telefoane importante sau angajații pot medita etc. Aceste spații vor fi folosite pe rând de angajați.

2. Greener este un concept nou, care include atât atributele tehnice sustenabile ale unei clădiri verzi (consum redus de energie, mediu sănătos de lucru, lumină naturală suficientă etc), cât și componente de comuniune cu natura, de lifestyle.

Acesta va fi principalul trend în următorii 10 ani, consideră arhitectul Lord Norman Foster, care a oferit soluția pentru proiectul Apple Campus 2, din California, SUA, considerat ca fiind cel mai inovator proiect actual de birouri. Termenul include două concepte, de clădire verde și de spațiu natural integrat proiectului, pe lângă spațiile de birouri propriu-zise: o grădină interioară sau o grădină pe acoperiș, cu plante naturale și cu zone amenajate pentru relaxare și networking, cu mobilier urban și un peisaj natural care să să ofere o bună calitate a vieții.

Exemple în acest sens sunt spațiile înverzite și amfiteatrele în aer liber ale proiectelor de birouri aflate în construcție precum Apple Campus 2, din California, SUA, dar și proiectele românești Campus 6 (care deși se află într-o zonă centrală, va avea 7.000 mp de spațiu verde în fața celor trei mari clădiri de birouri), Expo Business Park (cu un amfiteatru în aer liber), The Bridge (prevăzut cu o grădină interioară), Bucharest Business Garden (care va avea o grădină suspendată) și AFI Tech Park, din București și Openville din Timișoara, potrivit unei monitorizări ESOP Consulting.

În proiectul Openville, din Timișoara, de exemplu, vor fi plantați în total peste 20.000 de arbuști și circa 1.000 copaci cu înălțimi de până la 12 metri, fagi, stejari, duzi, platani, castani, brazi, tei, carpeni, pruni ornamentali, arţari, magnolii şi alte specii din România sau importate din Italia, sub îndrumarea unui grup de peisagiști români și italieni.

3. Technology – spațiile de birouri tehnologizate ale viitorul au incluse numeroase facilități tehnice care fac viața mai ușoară angajaților.

Printre cele mai noi facilități tehnologice în domeniu, sunt aplicațiile de telefon prin care viitorii angajați își vor controla accesul în clădire, la spațiul de lucru, aportul de aer proaspăt, temperatura, își vor programa întâlniri în sălile de meeting sau masă la cantina de la parter, vor putea comanda flori, mașini închiriate sau în sistem car-sharing etc.

Prima clădire din România care se va bucura de această facilitate va fi Campus 6.1, din București.

Dacă dorești mai multe informații despre parcurile de afaceri moderne din București, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Raspunsul la Covid 19 – regandirea spatiilor de birouri


In aceasta perioada, intelegerea impactului locului de munca asupra oamenilor este chiar mai importanta decat inainte. Proiectarea locului de munca ne va ajuta sa depasim mai repede aceasta perioada. Odata cu aparitia noului virus si implementarea perioadei de carantina, s-au facut resimtite multe schimbari ce au avut un impact puternic asupra companiilor si a modului […]


Citeste mai mult

Ce fac angajații inimoși la birou de Valentine Day


În clădiri de birouri care ne îmbie la interacțiune, fapte bune și ne oferă momente de bucurie și recunoștință, să tot lucrăm! ESOP a strâns câteva din multele acțiuni frumoase care animă astăzi zonele de recepție din marile proiecte imobiliare. În Timișoara, administratorii proiectului Iulius Tower își ajută angajații firmelor chiriașe să-și  împacheteze profesionist cadourile, […]


Citeste mai mult

Cine sărbătorește Halloween-ul la birou?


Pentru angajații care lucrează în marile parcuri de birouri din București, dar și din alte mari orașe, se organizează evenimente simpatice, care se lasă cu distracție și premii. Ați verificat pagina de Facebook sau aplicația complexului de birouri unde sunteți sau ați observat mișcări de trupe la recepție? Fiți pe fază! La Iași, în clădirile […]


Citeste mai mult

*/ ?>