Clădirile de birouri ale viitorului vor îmbunătăți mai mult mediul de lucru

Spațiile de birouri care atrag chiriași astăzi și care își doresc sa îi atragă și peste 10 ani, trebuie să aibă cel puțin trei calități, estimează șase mari designeri și guru internaționali, intervievați de revista Spaces: greener, social și technology.

1. Socialacest termen va avea în vedere nu doar spațiile de primire ale clădirilor de birouri – recepțiile și sălile de meeting, ca până acum, ci și spațiile de lucru – compartimentarea lor, fluxul lor, chiar și spațiile comune și cele exterioare ale clădirii.

Pentru că angajații noii generații au proiecte de lucru care necesită o mai mare colaborare și mai multe interacțiuni decât în trecut, spațiile de birouri trebuie să reflecte acest trend. Ca urmare, vor fi spații de networking, într-un mediu relaxat, jucăuș și confortabil (cu mobilier tip sofa, hamac, canapea și fotolii puf) atât printre posturile de lucru, în spațiul interior al clădirii, dar și în spațiile comune amenajate mai primitor, în grădinile interioare ale clădirilor și în zonele din ce în ce mai mari de recepție, dotate cu toate facilitățile necesare: Wi Fi, prize pentru laptopuri și încărcătoare de telefon, zone de cafea.

Astfel de facilități sociale pentru angajați se întâlnesc deja în mai multe clădiri de birouri finalizate care au implementat deja sistemul myhive – precum Metroffice și S-Park, dar și la proiecte de clădiri de birouri în construcție, precum Campus 6 și Expo Business Park.

În paralel cu aceste spații sociale (mai deschise decât cele tradiționale, cu și mai puțină intimitate), la unele companii, se impune și amenajarea unor spații izolate, mici, individuale, pentru lucru doar în anumite momente ale activității de zi cu zi – unde se pot da telefoane importante sau angajații pot medita etc. Aceste spații vor fi folosite pe rând de angajați.

2. Greener este un concept nou, care include atât atributele tehnice sustenabile ale unei clădiri verzi (consum redus de energie, mediu sănătos de lucru, lumină naturală suficientă etc), cât și componente de comuniune cu natura, de lifestyle.

Acesta va fi principalul trend în următorii 10 ani, consideră arhitectul Lord Norman Foster, care a oferit soluția pentru proiectul Apple Campus 2, din California, SUA, considerat ca fiind cel mai inovator proiect actual de birouri. Termenul include două concepte, de clădire verde și de spațiu natural integrat proiectului, pe lângă spațiile de birouri propriu-zise: o grădină interioară sau o grădină pe acoperiș, cu plante naturale și cu zone amenajate pentru relaxare și networking, cu mobilier urban și un peisaj natural care să să ofere o bună calitate a vieții.

Exemple în acest sens sunt spațiile înverzite și amfiteatrele în aer liber ale proiectelor de birouri aflate în construcție precum Apple Campus 2, din California, SUA, dar și proiectele românești Campus 6 (care deși se află într-o zonă centrală, va avea 7.000 mp de spațiu verde în fața celor trei mari clădiri de birouri), Expo Business Park (cu un amfiteatru în aer liber), The Bridge (prevăzut cu o grădină interioară), Bucharest Business Garden (care va avea o grădină suspendată) și AFI Tech Park, din București și Openville din Timișoara, potrivit unei monitorizări ESOP Consulting.

În proiectul Openville, din Timișoara, de exemplu, vor fi plantați în total peste 20.000 de arbuști și circa 1.000 copaci cu înălțimi de până la 12 metri, fagi, stejari, duzi, platani, castani, brazi, tei, carpeni, pruni ornamentali, arţari, magnolii şi alte specii din România sau importate din Italia, sub îndrumarea unui grup de peisagiști români și italieni.

3. Technology – spațiile de birouri tehnologizate ale viitorul au incluse numeroase facilități tehnice care fac viața mai ușoară angajaților.

Printre cele mai noi facilități tehnologice în domeniu, sunt aplicațiile de telefon prin care viitorii angajați își vor controla accesul în clădire, la spațiul de lucru, aportul de aer proaspăt, temperatura, își vor programa întâlniri în sălile de meeting sau masă la cantina de la parter, vor putea comanda flori, mașini închiriate sau în sistem car-sharing etc.

Prima clădire din România care se va bucura de această facilitate va fi Campus 6.1, din București.

Dacă dorești mai multe informații despre parcurile de afaceri moderne din București, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.



0% comision
Thumb
500 - 14.160 mp

Metroffice Bucuresti

Pompei, Bucuresti
  • 12 - 13€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
225 - 22.232 mp

Campus 6 Bucuresti

Grozavesti, Bucuresti
  • 14,90 - 16,50€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
980 mp

Expo Business Park

Presei Libere, Bucuresti
  • 15,50€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
467 - 11.484 mp

The Bridge Bucuresti

Grozavesti, Bucuresti
  • 15,90 - 16€/mp, negociabil

Postari similare

Idei de amenajare a biroului de la serviciu in stil Feng Shui. Ofera un plus de personalitate locului in care muncesti


Business park-urile pun la dispozitie spatii de birouri de inchiriat dotate modern, astfel incat utilizatorii sa se bucure de un mediu de lucru placut, care sa-i ajute sa isi desfasoare activitatea la capacitate maxima. Cu toate acestea, fiecare utilizator isi poate aduce aportul prin punerea amprentei personale asupra biroului pe care il foloseste. Alegerile pe […]


Citeste mai mult

Avantajele unor birouri open space. Iata cum influenteaza evolutia afacerii tale


Anul 2023 vine cu noi provocari pentru compania ta, caci ai ajuns in punctul in care esti nevoit sa cauti o locatie noua, care sa raspunda tuturor nevoilor business-ului pe care il detii. Piata imobiliara este extrem de ofertanta, insa, inainte de a alege, trebuie sa realizezi o analiza corecta a facilitatilor si beneficiilor pe […]


Citeste mai mult

Raspunsul la Covid 19 – regandirea spatiilor de birouri


In aceasta perioada, intelegerea impactului locului de munca asupra oamenilor este chiar mai importanta decat inainte. Proiectarea locului de munca ne va ajuta sa depasim mai repede aceasta perioada. Odata cu aparitia noului virus si implementarea perioadei de carantina, s-au facut resimtite multe schimbari ce au avut un impact puternic asupra companiilor si a modului […]


Citeste mai mult