Avantajele unor birouri open space. Iata cum influenteaza evolutia afacerii tale

Anul 2023 vine cu noi provocari pentru compania ta, caci ai ajuns in punctul in care esti nevoit sa cauti o locatie noua, care sa raspunda tuturor nevoilor business-ului pe care il detii. Piata imobiliara este extrem de ofertanta, insa, inainte de a alege, trebuie sa realizezi o analiza corecta a facilitatilor si beneficiilor pe care cladirea pe care o vei inchiria trebuie sa le puna la dispozitia angajatilor si afacerii tale.

Prima decizie pe care va trebui sa o iei va fi legata de modul de acomodare a birourilor. Pe scurt, iti doresti amenajarea unor birouri individuale sau preferi alegerea unor spatii in care pot fi organizate birouri open space?

Ce inseamna birouri open space?

Birourile dintr-un spatiu deschis (open space) nu sunt separate de pereti despartitori. Acest fapt poate contribui in mod favorabil la dezvoltarea companiei si poate imbunatati modul de comunicare si de lucru, atat la nivelul manager – angajati, cat si in cadrul echipelor.

Iata cateva dintre avantajele unor spatii de birouri open space:

  •  incurajeaza interactiunea dintre angajati – in acest fel, se realizeaza o comunicare mai buna si mai eficienta, atat intre superior si subalterni, cat si intre membrii aceleiasi echipe. O buna comunicare intre angajatii companiei tale poate creste productivitatea si performanta acestora cu pana la 25%. Potrivit unui studiu, 85% dintre angajati si manageri sustin ca interactiunea slaba dintre echipe reprezinta principala cauza a aparitiei problemelor operaționale si organizatorice la locul de munca;

birouri open space

In consecinta, alegerea unor birouri open space va creste probabilitatea sanselor ca angajatii tai sa dezvolte si sa intretina o comunicare eficienta, care sa duca la finalizarea sarcinilor in timp util. Comunicarea verbala este mai usor de realizat si mai rapid, atunci cand angajatii se afla in acelasi birou si nu sunt separati de pereti despartitori;

  • ofera impresia de egalitate ierarhica – birourile open space au un impact pozitiv nu doar la nivelul comunicarii pe orizontala, ci si la nivelul comunicarii pe verticala, dintre angajati si manageri sau superiorii directi. Faptul ca se afla in acelasi birou cu superiorii elimina barierele ierarhice si ofera incredere subalternilor sa discute deschis cu managerii si superiorii directi. Astfel, in momentul in care intampina o problema sau au nevoie de ajutor, angajatii isi vor asculta instinctul si vor veni sa discute aspectele care-i framanta, cu managerul sau cu superiorul direct;
  • contribuie la eficientizarea costurilor – birourile open space favorizeaza utilizarea optima a spatiului avut la dispozitie. Acest tip de amenajare ofera un nivel ridicat de flexibilitate si multiple posibilitati de design. Un astfel de detaliu reprezinta un avantaj pentru antreprenori de a-si folosi eficient resursele financiare. In acest fel, vei reusi sa oferi un mediu propice angajatilor, in care sa-si desfasoare activitatea, cu un consum minim de resurse.

Top 3 cladiri de birouri clasa A, care ofera toate premisele pentru o dezvoltare la capacitate maxima oricarei companii:

  • Cladirea Equilibrium 2este prima cladire de birouri clasa A, ce a obtinut certificare Net Zero Carbon Buildings. Proiectul Equilibrium cuprinde doua cladiri de birouri dezvoltate in doua faze, cu o suprafata totala de 40.400 mp. Equilibrium 1 a fost finalizata in 2019, este certificata LEED Platinum si este inchiriata integral. Cladirea Equilibrium 2 are o suprafata de 19.400 mp, este dispusa pe doua niveluri la subsol, parter si 11 etaje. Aceasta a fost finalizata la inceputul anului 2023;
  • Cladirea Londonaceasta cladire de birouri clasa A face parte din cea de-a treia faza de dezvoltare a proiectului Sema Parc. London este o cladire de tip City Building si a fost finalizata in prima parte a anului 2023. Are o suprafata de 21.350 mp, spatii deschise pe fiecare etaj si beneficiaza de o folosire eficienta a suprafetei datorita ratei mici de spatii comune. Spatiile sunt dispuse pe 14 etaje pentru birouri, parter comercial si doua niveluri subterane pentru parcare. Etajele ofera peste 1600 mp, suprafata ce poate fi amenajata pentru sediul a una pana la 4 companii;
  • Euro Tower – aceasta cladire este un reper in piata de birouri din Bucuresti, potrivit monitorizarii agentiei noastre imobiliare. Ea se numara printre primele cladiri de birouri de clasa A si este cea dintai care a primit un certificat verde, in anul 2009, cu calificativul BREEAM Very Good. In 2021, cladirea Euro Tower a fost monitorizata de organizatia Build Green si a primit certificarea NET ZERO Carbon in 2019, 2020 si 2021, datorita eficientei energetice a constructiei si a modului cum este administrata.

Dacă dorești mai multe informații despre birourile de închiriat din Bucuresti, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!


Mirela Raicu

Partener Fondator al companiei ESOP Consulting | CORFAC International, coordonator al diviziei Spatii de Birouri Corporate, cu 18 de ani de experienta in consultanta imobiliara si antreprenoriat.

Postari similare

Idei de amenajare a biroului de la serviciu in stil Feng Shui. Ofera un plus de personalitate locului in care muncesti


Business park-urile pun la dispozitie spatii de birouri de inchiriat dotate modern, astfel incat utilizatorii sa se bucure de un mediu de lucru placut, care sa-i ajute sa isi desfasoare activitatea la capacitate maxima. Cu toate acestea, fiecare utilizator isi poate aduce aportul prin punerea amprentei personale asupra biroului pe care il foloseste. Alegerile pe […]


Citeste mai mult

Raspunsul la Covid 19 – regandirea spatiilor de birouri


In aceasta perioada, intelegerea impactului locului de munca asupra oamenilor este chiar mai importanta decat inainte. Proiectarea locului de munca ne va ajuta sa depasim mai repede aceasta perioada. Odata cu aparitia noului virus si implementarea perioadei de carantina, s-au facut resimtite multe schimbari ce au avut un impact puternic asupra companiilor si a modului […]


Citeste mai mult

Ce fac angajații inimoși la birou de Valentine Day


În clădiri de birouri care ne îmbie la interacțiune, fapte bune și ne oferă momente de bucurie și recunoștință, să tot lucrăm! ESOP a strâns câteva din multele acțiuni frumoase care animă astăzi zonele de recepție din marile proiecte imobiliare. În Timișoara, administratorii proiectului Iulius Tower își ajută angajații firmelor chiriașe să-și  împacheteze profesionist cadourile, […]


Citeste mai mult