Rezidenta se converteste in birouri

Cu toate eforturile si imaginatia de care au dat dovada dezvoltatorii rezidentali in ultima vreme, piata rezidentiala ramane in continuare inghetata. Sunt doua motive principale: conditiile restrictive de acordare a creditarii si perceptia oamenilor ca preturile vor continua sa scada.

In acest context o parte din dezvoltatorii rezidentiali, in special cei de ansambluri mici si medii, care aveau locatii centrale si-au convertit cladirile in spatii de birouri in special pentru IMM-uri, majoritatea fiind la inchiriere. Poate fi o solutie interesanta in actualele conditii de piata, in care piata inchirierilor de birouri, in special cea a IMM-urilor cauta solutii de spatii mici. Trebuie avute in vedere insa mai multe conditii pentru succesul unei astfel de tranzitii intre rezidenta si birouri: locatia, spatiile sa nu se partitioneze ca apartamente, finisarea partiala a spatiilor, pretul atractiv, cheltuielile de administrare rezonabile, flexibilitatea, afirma Irina Petrescu, partener ESOP.

Locatia ramane in continuare elementul pricipal; pentru a fi atractiva pentru sediul unei companii ea trebuie sa fie accesibila atat din punct de vedere al conexiunii la mijloacele de transport in comun, cat si al legaturilor cu punctele de interes din oras;

  • dezvoltatorii care nu au ajuns inca la partitionarea spatiilor este bine sa nu o faca, lasandu-le cat mai open space; se stie ca spatiul open poate fi mult mai usor adaptat cerintelor unei companii; in plus, nu risca sa se piarda spatii cu anexe prea mari in cazul firmelor (bai / bucatarii, dressinguri etc.);
  • este bine ca spatiile sa se lase partial finisate (zugravit doar), pentru a se putea adapta mult mai usor la cerintele clientilor;
  • un alt aspect important, pe care nu il cunosc multi este ca daca autorizatiile de constructie sunt pentru cladire de rezidenta, spatiile trebuie reautorizate cu destinatia dubla: rezidenta / birouri; altfel, o serie de companii nu vor putea sa isi desfasoare activitatea;
  • pretul trebuie corelat cu locatia, finisajele si facilitatile oferite de spatiu si sa tina seama de diferentele dintre cladirile de birouri dedicate si construite pentru birouri; un pret atractiv la inchiriere pentru astfel de cladiri: 10-15 EUR / mp. – un element de multe ori neglijat este administrarea cladirii.

Chiar daca administrarea e facuta de proprietar sau de alta companie, ea trebuie sa asigure confortul chiriasilor din cladire si preturi rezonabile“, spune Irina Petrescu partener ESOP. Flexibilitatea este in continuare cuvantul de ordine; dezvoltatorii care isi propun convertirea spatiilor vor trebui sa tina seama de concurenta pentru a face din oferta lor una cu adevarat atractiva pentru clienti.

Credem ca solutia convertirii spatiilor de rezidenta in birouri poate fi o optiune interesanta pentru multi proprietari de rezidenta, cu conditia sa se tina seama de profilul clientului care inchriaza un birou si de noile realitati de pe piata de birouri.“, declara Irina Petrescu partener ESOP.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Instituția Internațională SEK Bucharest International School își deschide prima școală din România, în Sema Parc


River Development anunță că Instituția Internațională SEK  își deschide prima școală din România într-o clădire din Sema Parc, pentru activități educaționale curente și extindere viitoare. Tranzacția a fost intermediată de ESOP Consulting, companie locală de consultanță specializată în servicii imobiliare. Fondată în 1892, Instituția Internațională SEK oferă elevilor săi un program de studii trilingve și […]


Citeste mai mult

5 moduri de lucru hibrid pentru a facilita revenirea la birou


Cu un context pandemic mai relaxat, inclusiv fără obligativitatea purtării măștilor în interior, companiile, alături de angajați, decid dacă folosesc în continuare sistemul de muncă hibrid si care dintre cele 5 moduri de lucru hibrid li se potriveste cel mai bine. Este posibil ca angajații să fi lucrat din mai multe locuri în această perioadă […]


Citeste mai mult

Topul zonelor de birouri moderne, la sfârșitul lui 2021


Polul Centru-nord a trecut de 1,5 milioane de metri pătrați, iar zona Centru-vest este la mai puțin de jumătate. Cele mai multe spații de birouri moderne, de clasă A, se află  în polul de business Centru-nord (Aviatorilor, Floreasca, Expoziției), care a depășit pragul de 1.500.000 mp, potrivit unei monitorizări realizate de compania ESOP Consulting l […]


Citeste mai mult