Rezidenta se converteste in birouri

Cu toate eforturile si imaginatia de care au dat dovada dezvoltatorii rezidentali in ultima vreme, piata rezidentiala ramane in continuare inghetata. Sunt doua motive principale: conditiile restrictive de acordare a creditarii si perceptia oamenilor ca preturile vor continua sa scada.

In acest context o parte din dezvoltatorii rezidentiali, in special cei de ansambluri mici si medii, care aveau locatii centrale si-au convertit cladirile in spatii de birouri in special pentru IMM-uri, majoritatea fiind la inchiriere. Poate fi o solutie interesanta in actualele conditii de piata, in care piata inchirierilor de birouri, in special cea a IMM-urilor cauta solutii de spatii mici. Trebuie avute in vedere insa mai multe conditii pentru succesul unei astfel de tranzitii intre rezidenta si birouri: locatia, spatiile sa nu se partitioneze ca apartamente, finisarea partiala a spatiilor, pretul atractiv, cheltuielile de administrare rezonabile, flexibilitatea, afirma Irina Petrescu, partener ESOP.

Locatia ramane in continuare elementul pricipal; pentru a fi atractiva pentru sediul unei companii ea trebuie sa fie accesibila atat din punct de vedere al conexiunii la mijloacele de transport in comun, cat si al legaturilor cu punctele de interes din oras;

  • dezvoltatorii care nu au ajuns inca la partitionarea spatiilor este bine sa nu o faca, lasandu-le cat mai open space; se stie ca spatiul open poate fi mult mai usor adaptat cerintelor unei companii; in plus, nu risca sa se piarda spatii cu anexe prea mari in cazul firmelor (bai / bucatarii, dressinguri etc.);
  • este bine ca spatiile sa se lase partial finisate (zugravit doar), pentru a se putea adapta mult mai usor la cerintele clientilor;
  • un alt aspect important, pe care nu il cunosc multi este ca daca autorizatiile de constructie sunt pentru cladire de rezidenta, spatiile trebuie reautorizate cu destinatia dubla: rezidenta / birouri; altfel, o serie de companii nu vor putea sa isi desfasoare activitatea;
  • pretul trebuie corelat cu locatia, finisajele si facilitatile oferite de spatiu si sa tina seama de diferentele dintre cladirile de birouri dedicate si construite pentru birouri; un pret atractiv la inchiriere pentru astfel de cladiri: 10-15 EUR / mp. – un element de multe ori neglijat este administrarea cladirii.

Chiar daca administrarea e facuta de proprietar sau de alta companie, ea trebuie sa asigure confortul chiriasilor din cladire si preturi rezonabile“, spune Irina Petrescu partener ESOP. Flexibilitatea este in continuare cuvantul de ordine; dezvoltatorii care isi propun convertirea spatiilor vor trebui sa tina seama de concurenta pentru a face din oferta lor una cu adevarat atractiva pentru clienti.

Credem ca solutia convertirii spatiilor de rezidenta in birouri poate fi o optiune interesanta pentru multi proprietari de rezidenta, cu conditia sa se tina seama de profilul clientului care inchriaza un birou si de noile realitati de pe piata de birouri.“, declara Irina Petrescu partener ESOP.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Piața spațiilor de birouri în trimestrul trei a fost trasă în sus de renegocieri


În trimestrul trei din 2020, abia încheiat, piața închirierilor de birouri a cumulat 56.730 mp și s-a apropiat ca volum de același trimestru din 2019, reprezentând circa 88% din acea perioadă, potrivit unei analize realizate de compania ESOP Consulting. Pentru mai mult de jumătate dintre aceste spații, chiriașii au preferat să rămână în aceleași clădiri […]


Citeste mai mult

Tranzacțiile mari de birouri, de peste 10.000 mp au fost realizate doar de companii din domeniile IT&C și Financiar, în 2019


• Împărțirea pieței de birouri după mărimea spațiilor noi tranzacționate: marii chiriași de birouri au dominat piața în 2019, în București, segmentul tranzacțiilor cu suprafețe de peste 10.000 mp cumulând cel mai mare volum de spații noi tranzacționate • 75% din marii chiriași au fost din domeniul IT&C și 25% din domeniul Financiar Șapte tranzacții […]


Citeste mai mult

Cum s-ar îmbunătăți condițiile de lucru la birou pentru 200.000 angajați din București


În București, peste 200.000 de angajați lucrează în clădiri de birouri construite de firme private, care au o vechime mai mare de 10 ani și peste 250.000 de angajați sunt în clădiri de birouri inaugurate în ultimii 10 ani, potrivit unei analize realizate de compania imobiliară ESOP Consulting l CORFAC International. Chiriașii caută clădiri noi […]


Citeste mai mult

Adaugati un comentariu nou

*/ ?>