Despre standardul WELL al clădirilor de birouri

Cladiri de birouri Bucuresti

WELL Building Standard este recunoscut la nivel internațional și este stabilit de WELL Building Institute, fiind un calificativ prețios pentru clădiri, spații interioare și comunități care doresc să implementeze, să valideze și să măsoare caracteristicile care susțin și promovează sănătatea și starea de bine a oamenilor.

WELL a fost lansat în octombrie 2014, după șase ani de cercetare și dezvoltare, în domeniile medicale și inginerești, în acest moment fiind deja certificate în acest sistem 1.555 proiecte, care însumează o suprafață de 29,1 milioane de metri pătrați de spații comerciale și publice.
În ultimii doi ani, în București, majoritatea companiilor care au solicitat spații de birouri de clasă A prin intermediul ESOP au avut în vedere ca acestea să ofere un mediu de lucru sănătos, vibrant, care să dea o stare de bine angajaților.
Concret, WELL urmărește ca în respectiva clădire să fie îndepliniți următorii parametrii de sănătate:

  • Lumină naturală optimă la posturile de lucru, prin soluții tehnice de ultimă generație, cu spații mari vitrate, care să ofere un iluminat natural cât mai bun, dar și un sistem de iluminat artificial eficient pentru timpul de noapte, care să fie benefic pentru sănătatea oamenilor și în același timp să consume puțină energie
  • aerul să fie cât mai curat, nepoluat, în clădire și în jurul clădirii, filtrele de aer să fie performante, să existe aport de aer proaspăt în spațiile închise, să existe spații deschise și terase de recreere. Angajații din clădire să folosească niște mijloace de transport nepoluante și să aibă facilități pentru folosirea lor – parcări și vestiare pentru bicicliști
  • apa de băut să fie cât mai curată, iar apa uzată să fie reciclată, folosită pentru un bun circuit în natură – de exemplu udarea unor plante naturale etc
  • să militeze pentru o alimentație sănătoasă, angajații din clădire și vizitatorii să aibă acces la fructe și legume și restaurantele și magazinele din incintă să aibă cât mai multe produse naturale, cu cât mai puține alimente procesate și să aibă disponibile informații despre educația nutrițională. Mamele cu copii mici să fie sprijinite să alăpteze și să aibă camere speciale.
  • Circulația – să existe strategii operaționale pentru un flux bun al angajaților, atât în ceea ce privește accesul în clădire, cât și asigurarea pe cât posibil a unor facilități pentru cei care vin la serviciu cu mijloacele de transport în comun sau cu bicicleta ori alte mijloace de transport active – trotineta, de exemplu. În cadrul proiectului să fie luate în considerare și alte funcțiuni decât cele de birouri, respectiv rezidențiale, pentru ca angajații să poată ajunge repede acasă sau spații verzi ori săli de fitness, unde aceștia să poată face exerciții fizice.
  • Confortul termic – să fie redus sau eliminat efectul de seră
  • Liniștea la locul de muncă – să existe o izolare fonică a clădirii și partajărilor la sunetele puternice ale traficul stradal sau de orice natură, la posturile de lucru. Să existe pe cât posibil spații de relaxare și spații speciale pentru convorbiri telefonice.
  • Materialele din care este realizată construcția să fie pe cât posibil cât mai naturale și nepoluante, să nu fie toxice, pentru a nu pune sănătatea oamenilor în pericol
  • Confort psihic – să fie amenajate spații verzi pentru relaxare, care să revitalizeze starea de bine a angajaților și puncte speciale cu informații despre sănătatea psihică
  • Să realizeze o comunitate.

WELL a fost dezvoltat prin integrarea cercetării și literaturii științifice și medicale asupra sănătății mediului, a factorilor comportamentali, a rezultatelor în materie de sănătate și a factorilor de risc demografici care afectează sănătatea cu principalele practici în proiectarea, construcția și gestionarea clădirilor.

În România, singurul proiect de birouri certificat WELL este Campus 6, din zona Grozăvești-Orhideea.

Dacă dorești mai multe informații despre birourile de închiriat din Campus 6, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.



0% comision
Thumb
500 - 22.232 mp

Campus 6

Grozavesti, Bucuresti
  • 14,90€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
500 - 22.232 mp

Campus 6.4

Cotroceni, Bucuresti
  • 14,90€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
300 - 30.000 mp

The Light

Cotroceni, Bucuresti
  • 14,50€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
500 - 4.063 mp

The Bridge

Grozavesti, Bucuresti
  • 14€/mp, negociabil

Postari similare

Ce fac angajații inimoși la birou de Valentine Day


În clădiri de birouri care ne îmbie la interacțiune, fapte bune și ne oferă momente de bucurie și recunoștință, să tot lucrăm! ESOP a strâns câteva din multele acțiuni frumoase care animă astăzi zonele de recepție din marile proiecte imobiliare. În Timișoara, administratorii proiectului Iulius Tower își ajută angajații firmelor chiriașe să-și  împacheteze profesionist cadourile, […]


Citeste mai mult

Cine sărbătorește Halloween-ul la birou?


Pentru angajații care lucrează în marile parcuri de birouri din București, dar și din alte mari orașe, se organizează evenimente simpatice, care se lasă cu distracție și premii. Ați verificat pagina de Facebook sau aplicația complexului de birouri unde sunteți sau ați observat mișcări de trupe la recepție? Fiți pe fază! La Iași, în clădirile […]


Citeste mai mult

Pe unde puteți merge la birou cu bicicleta sau trotineta în siguranță, în București


A merge cu bicicleta la birou nu este doar cool, ci și sănătos și mai rapid. Angajații bucureșteni folosesc tot mai des un mijloc de transport alternativ, o bicicletă sau o trotinetă (electrică sau nu), pentru a merge la birou, evitând traficul și aglomerația din mijloacele de transport. Acest lucru este mai ușor în ultima […]


Citeste mai mult