Anul acesta, managerii marilor companii vor pune mai mult accentul pe realizarea unor de echipe de lucru, studii recente arătând că momentele de conversație între colegi cresc rentabilitatea cu 20%, iar 72% din angajații care au prieteni la birou sunt mai mulțumiți de serviciu, potrivit unei analize Forbes.
În tendințe pe piața birourilor, acest lucru se transpune în a da o și mai mare importanță zonelor de interacțiune între angajați, precum sălile de meeting – convenționale sau mai puțin convenționale, a cafenelelor din interiorul clădirilor de birouri, a spațiilor în aer liber pentru ieșiri în echipă, integrate acestor birouri.
Mai greu este să angajezi deodată doi prieteni, calificați pentru posturile tale, dar mult mai ușor este să împrietenești doi colegi de birou calificați, oferindu-le posibilitatea de a lua masa împreună în apropierea biroului, de a se relaxa în sala de gaming a companiei sau a merge la sala de fitness din apropiere împreună.
Un exemplu concludent este cel al Google Cafés și al spațiilor de relaxare și gaming oferite de această mega-companie angajaților.
Potrivit aceluiași studiu, o conversație față în față este echivalentul a schimbului în medie de 34 de emailuri între două persoane.
Din această cauză, IBM a decis să renunțe la lucrul la distanță al angajaților săi și caută soluții cât mai potrivite să integreze noile principii de interacțiune între angajați, la locul de muncă.
Al doilea mare trend este nevoia și mai mare de specializare a personalului, ceea ce se transpune ca tendință la piața birourilor în tot mai multe spații de meeting. Când iei tineri de pe băncile școli, este puțin probabil să fie exact ceea ce îți dorești pentru posturile libere, dar un sistem bine pus la punct de cursuri interne pot îmbunătăți rapid situația. Pentru acestea, ai nevoie de și mai mult spațiu comun.
Cum pot arăta sălile de meeting în viitor?
Precum sunt cele folosite deja de mari companii în străinătate. Sala de meeting din imagine aparține IBM și este în sistem modular, adaptându-se numărului de participanți la o întâlnire – poate avea o masă rotundă cu mai mulți angajați, dar și două spații separate, pentru două ședințe în paralel.
În România, noile clădiri de birouri moderne aduc mai multe spații comune pentru interacțiunea angajaților – precum grădini exterioare cu cafenele sau braserii, amfiteatre sau spații interioare modulare, cu facilități moderne.
Enumerăm în acest sens proiectele de birouri The Bridge, Campus 6, AFI Tech Park, Expo Business Park -Bluerose, Business Garden Bucharest.
Dezvoltatorii au grijă să aducă operatori de cafenele sau de săli de fitness înainte de a termina clădirile de birouri sau imediat după livrare, pentru servicii integrate spațiilor de birouri de clasă A.
Exemple în acest sens sunt cele trei tranzacții recente realizate prin intermediul ESOP Consulting: închirierea unui spațiu la parterul clădirii de birouri AFI Park 5, din București de către VIVO Food Bar, un restaurant gourmet specializat în burgeri, închirierea de către World Class România a unui spațiu de 1.500 mp în viitoarea clădire AFI Tech Park, ce se va inaugura în această vară și închirierea tot de către World Class România a unui spațiu de 2.500 mp în complexul Record Park, din Cluj-Napoca.
Vom continua serialul nostru despre trendurile la locul de muncă în 2018, următorul punct fiind INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ.
Dacă dorești mai multe informații despre birourile de închiriat din București, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!