Impozitul cladirilor cu destinatie mixta

NOU! Impozitul cladirilor cu destinatie mixta, rezidential si birouri, va fi platit de cine achita utilitatile

La sfarsitul saptamanii trecute, Guvernul a aprobat o Hotarare de Guvern prin care face mai multa lumina in situatia cladirilor cu destinatie de rezidenta, dar si comerciala si le mai da o sansa la o procedura simplificata si taxe mai mici, in cazul in care nu isi deduc utilitatile pe firma. Se aplica pentru apartamentele, case, vile proprietate personala, unde isi au sedii si firme, dar atentie neaparat utilitatile sa fie platite de persoana fizica ce detine proprietatea.

„În cazul persoanelor care au în proprietate cladiri cu destinatie mixta pentru care suprafetele folosite în scop rezidential si cele folosite în scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, daca proprietarul depune declaratia privind destinatia mixta a cladirii, însotita de o declaratie pe propria raspundere prin care se atesta faptul ca nici una din cheltuielile cu utilitatile nu este înregistrata în sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica se va datora impozitul pe proprietati utilizate în scop rezidential. Prin cheltuieli cu utilitatile se întelege cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrica, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare”, este scris intr-un comunicat emis de Guvern.

Dacă dorești mai multe informații despre birourile de închiriat în vile în București, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!


Alexandru Petrescu

Managing Partner si Fondator al companiei ESOP Consulting | CORFAC International cu 20 de ani de experienta in consultanta imobiliara si antreprenoriat.

Postari similare

Măsurile OFICIALE privind munca în birourile cu spații comune în sistem deschis – open space în perioada stării de alertă


Toți angajatorii trebuie să asigure condiții și să verifice zilnic ca angajații să poarte obligatoriu măști de protecție, să treacă printr-un triaj la intrarea în fiecare schimb de lucru, când li se ia temperatura și li se observă starea generală de sănătate (să nu aibă simptome de COVID) și să-și dezinfecteze mâinile înainte de intrarea […]


Citeste mai mult

În ce condiții se pot întoarce angajații în clădirile mari, cu birouri deschise, din 15 mai 2020


Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) recomandă o serie de reguli pentru firmele ai căror angajați lucrează în birouri deschise. Printre acestea, se numără măștile de protecție, spălatul pe mâini, programul decalat de intrare în clădire, triajul zilnic – inclusiv cu luarea temperaturii, o distanță minimă de 1,5 metri între birouri și separatoare cu paravane […]


Citeste mai mult

Ce este vinieta introdusă în București, ce zone cuprinde și cât va costa


De anul viitor, din 2020, mașinile poluante, care au norme sub Euro 3 (Non-Euro, Euro 1 și Euro 2) nu vor mai avea voie să circule în zona centrală, iar proprietarii lor vor fi obligați să plătească o vinietă, o taxă pentru a putea circula pe celelalte străzi din oraș, care va costa de la […]


Citeste mai mult