Balcoanele și terasele verzi de pe acoperiș sunt spații comune, conform standardelor BOMA

Proiectele de birouri de ultimă generație au mai multe terase în aer liber, pe fiecare etaj sau pe acoperiș, amenajate cu plante naturale, mobilier urban și finisate cu materiale naturale, gen lemn și piatră. Toate aceste facilități, apreciate de actualii chiriași ai spațiilor de birouri se înscriu în trendul noii generații de angajați Millenials, care își doresc mai mult decât un birou, îți doresc un mediu sănătos la locul de muncă.

Cum însă mărimea acestor spații outdoor a crescut constant, la ultima revizuire a standardelor BOMA, în 2017, s-a decis includerea lor în lista spațiilor comune.

Astfel, balcoanele și terasele exterioare de pe etaj sau acoperiș sunt introduse în suprafața închiriabilă, prin cotă parte din spațiile comune.

Printre modificările standardelor BOMA din 2017, în afară de includerea teraselor și balcoanelor exterioare în suprafața spațiilor comune, au mai fost incluse și străpungerile verticale care găzduiesc elemente verticale de construcție, cum ar fi scările, ascensoarele, arborii HVAC, atriumurile etc.

Automat, prin includerea lor în spațiile comune ale clădirilor de birouri sunt calculate cotă parte în suprafața închiriabilă de birouri.

Celelalte spații comune recunoscute de standardele BOMA anterioare sunt zonele de recepție, lobby, toaletele, bucătăriile, sălile mari de conferințe puse la dispoziția tuturor chiriașilor.

Locurile de parcare nu sunt incluse în lista spațiilor comune.

BOMA (The Building Owners and Managers Association), a fost fondată în 1907 și este o asociație imobiliară profesională ce stabilește standardele imobiliare în SUA și Canada. Din 1915 și până astăzi, periodic această asociație stabilește și publică noi standarde pentru măsurarea spațiilor de birouri (Method of Floor Measurement for Office Buildings), recunoscute la nivel mondial, ultima actualizare fiind realizată în 2017, prin Metodele standard de măsurare ANSI / BOMA Z65.1-2017.

Dacă dorești mai multe informații despre birourile de închiriat în centre de afaceri din București, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!

 


Alexandru Petrescu

Managing Partner si Fondator al companiei ESOP Consulting | CORFAC International cu 21 de ani de experienta in consultanta imobiliara si antreprenoriat.



0% comision
Thumb
400 - 16.915 mp

Sema Parc Bucuresti

Grozavesti, Bucuresti
  • 12,50 - 14,50€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
850 - 12.000 mp

U Center Bucuresti

Tineretului, Bucuresti
  • 18€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
500 - 14.160 mp

Metroffice Bucuresti

Pompei, Bucuresti
  • 12 - 13€/mp, negociabil
0% comision
Thumb
232 - 3.916 mp

Iride Business Park Bucuresti

Pompei, Bucuresti
  • 8 - 11,50€/mp, negociabil

Postari similare

Ce inseamna corporatist? Birouri de inchiriat pentru acest sector de pe piata muncii


„Corporatist” este un termen folosit pentru a descrie o persoana angajata intr-o corporatie sau companie mare. Acesti indivizi lucreaza, in principal, in mediul de afaceri si pot avea diferite roluri si responsabilitati in cadrul companiei. Corporatistii pot lucra in diverse domenii, cum ar fi finantele, tehnologia, marketingul sau resursele umane, si isi desfasoara activitatile in […]


Citeste mai mult

Ce inseamna o cladire nerezidentiala si ce rol joaca ea in cresterea performantei companiei tale?


Un oras aduna sub cupola lui mai mult decat arta si arhitectura, caci fara zona industriala dezvoltarea acestuia ar fi puternic afectata. In concluzie, un oras nu este reprezentat doar de zona centrala, ci si de zonele limitrofe si cartierele muncitoresti, in care, dincolo de cladiri rezidentiale, sunt construite si cladiri nerezidentiale. Ce inseamna o […]


Citeste mai mult

Măsurile OFICIALE privind munca în birourile cu spații comune în sistem deschis – open space în perioada stării de alertă


Toți angajatorii trebuie să asigure condiții și să verifice zilnic ca angajații să poarte obligatoriu măști de protecție, să treacă printr-un triaj la intrarea în fiecare schimb de lucru, când li se ia temperatura și li se observă starea generală de sănătate (să nu aibă simptome de COVID) și să-și dezinfecteze mâinile înainte de intrarea […]


Citeste mai mult