Subinchirierea

O noua tendinta pe piata de birouri. Subinchirierea

Datorita noilor conditii de piata generate de criza mondiala economica si financiara prima reactie a companiilor a fost “conservarea resurselor” pentru a putea trece peste criza. De aceea majoritatea companiilor au renuntat sau au amanat planurile de extindere a activitatii.

In acest context, o serie de companii avand un surplus de spatiu de birou care nu va fi folosit ceva vreme (minim 1 an), incearca sa-si optimizeze costurile prin subinchirierea acestor spatii. Astfel in piata pe langa spatiile existente au apartut spatii noi in cladirile de birouri, de obicei mici sau medii, care se adauga la stocul existent.

« Ceea ce parea pana acum o varianta greu de gasit in cladirile de birouri, care inchiriau minum un etaj, incepe sa devina o varianta viabila : spatii mici si medii de calitate foarte buna pentru IMM-uri.”, declara Irina Petrescu – partener ESOP. Este adevarat ca in acest moment toata lumea e foarte atenta la buget, care incepe sa primeze in fata criteriului de imagine. Vestea buna este ca spatiile la subinchiriere sunt optiuni interesente tocmai din acest punct de vedere: bugetul.

Majoritatea celor care subinchiriaza putand sa ceara o chiria sub actualul pret practicat de proprietar, pentru ca ei au preinchiriat aceste spatii intr-o faza anterioara, cu luni bune inainte de predare cladirii, perioada in care chiriile erau mai mici.”, declara Irina Petrescu – partener ESOP. Mai mult decat atat, cei care subinchiriaza pot fi mai flexibili decat proprietarii in ceea ce priveste: perioada de contract, avans, garantie, penalitati, daca se pleaca inainte de termen, aspecte ce cantaresc greu in evaluarea unui spatiu de catre companii in actualele conditii de piata, in care viitorul e atat de putin previzibil.

Credem ca in perioada urmatoare, vor aparea din ce in ce mai multe spatii in cladiri de birouri la subinchiriere, care vor constitui variante foarte atractive pentru chiriasii care cauta un spatiu de calitate, insa care sa tina echilibrul cu bugetul din aceasta perioada.” declara Irina Petrescu – partener ESOP

In acest moment, ESOP Consulting poate sa ofere celor interesati astfel de spatii; in cladirile de clasa A la preturi intre 18-20 EUR / mp, in cladirile de clasa B intre 15-17 EUR / mp, iar in cele de clasa C intre 10-14 EUR / mp.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Clădirile de birouri boutique din București își păstrează atractivitatea în 2020 pentru chiriași și investitori


În acest an, s-au dat în folosință sau sunt în curs de livrare doua clădiri noi de tip boutique, cu finisaje premium și cu suprafață de până în 10.000 mp, situate în zone centrale. Acestea vor avea în total o suprafață de 13.000 mp spații de birouri de clasă A. Anul viitor se estimează că […]


Citeste mai mult

Piața spațiilor de birouri în trimestrul trei a fost trasă în sus de renegocieri


În trimestrul trei din 2020, abia încheiat, piața închirierilor de birouri a cumulat 56.730 mp și s-a apropiat ca volum de același trimestru din 2019, reprezentând circa 88% din acea perioadă, potrivit unei analize realizate de compania ESOP Consulting. Pentru mai mult de jumătate dintre aceste spații, chiriașii au preferat să rămână în aceleași clădiri […]


Citeste mai mult

Tranzacțiile mari de birouri, de peste 10.000 mp au fost realizate doar de companii din domeniile IT&C și Financiar, în 2019


• Împărțirea pieței de birouri după mărimea spațiilor noi tranzacționate: marii chiriași de birouri au dominat piața în 2019, în București, segmentul tranzacțiilor cu suprafețe de peste 10.000 mp cumulând cel mai mare volum de spații noi tranzacționate • 75% din marii chiriași au fost din domeniul IT&C și 25% din domeniul Financiar Șapte tranzacții […]


Citeste mai mult

Adaugati un comentariu nou

*/ ?>