Subinchirierea

O noua tendinta pe piata de birouri. Subinchirierea

Datorita noilor conditii de piata generate de criza mondiala economica si financiara prima reactie a companiilor a fost “conservarea resurselor” pentru a putea trece peste criza. De aceea majoritatea companiilor au renuntat sau au amanat planurile de extindere a activitatii.

In acest context, o serie de companii avand un surplus de spatiu de birou care nu va fi folosit ceva vreme (minim 1 an), incearca sa-si optimizeze costurile prin subinchirierea acestor spatii. Astfel in piata pe langa spatiile existente au apartut spatii noi in cladirile de birouri, de obicei mici sau medii, care se adauga la stocul existent.

« Ceea ce parea pana acum o varianta greu de gasit in cladirile de birouri, care inchiriau minum un etaj, incepe sa devina o varianta viabila : spatii mici si medii de calitate foarte buna pentru IMM-uri.”, declara Irina Petrescu – partener ESOP. Este adevarat ca in acest moment toata lumea e foarte atenta la buget, care incepe sa primeze in fata criteriului de imagine. Vestea buna este ca spatiile la subinchiriere sunt optiuni interesente tocmai din acest punct de vedere: bugetul.

Majoritatea celor care subinchiriaza putand sa ceara o chiria sub actualul pret practicat de proprietar, pentru ca ei au preinchiriat aceste spatii intr-o faza anterioara, cu luni bune inainte de predare cladirii, perioada in care chiriile erau mai mici.”, declara Irina Petrescu – partener ESOP. Mai mult decat atat, cei care subinchiriaza pot fi mai flexibili decat proprietarii in ceea ce priveste: perioada de contract, avans, garantie, penalitati, daca se pleaca inainte de termen, aspecte ce cantaresc greu in evaluarea unui spatiu de catre companii in actualele conditii de piata, in care viitorul e atat de putin previzibil.

Credem ca in perioada urmatoare, vor aparea din ce in ce mai multe spatii in cladiri de birouri la subinchiriere, care vor constitui variante foarte atractive pentru chiriasii care cauta un spatiu de calitate, insa care sa tina echilibrul cu bugetul din aceasta perioada.” declara Irina Petrescu – partener ESOP

In acest moment, ESOP Consulting poate sa ofere celor interesati astfel de spatii; in cladirile de clasa A la preturi intre 18-20 EUR / mp, in cladirile de clasa B intre 15-17 EUR / mp, iar in cele de clasa C intre 10-14 EUR / mp.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Principalele tendințe pe piața spațiilor de birouri după începerea noului an școlar


Începută treptat din primăvară, revenirea graduală la birou se așteaptă să înregistreze un nou val în această toamnă, odată cu deschiderea noului an școlar. Începerea școlii poate stimula revenirea mai multor angajați la birou, în special a angajaților care au copii la grădinițe și școli ce se află în proximitatea clădirii de birouri unde lucrează. […]


Citeste mai mult

Instituția Internațională SEK Bucharest International School își deschide prima școală din România, în Sema Parc


River Development anunță că Instituția Internațională SEK  își deschide prima școală din România într-o clădire din Sema Parc, pentru activități educaționale curente și extindere viitoare. Tranzacția a fost intermediată de ESOP Consulting, companie locală de consultanță specializată în servicii imobiliare. Fondată în 1892, Instituția Internațională SEK oferă elevilor săi un program de studii trilingve și […]


Citeste mai mult

5 moduri de lucru hibrid pentru a facilita revenirea la birou


Cu un context pandemic mai relaxat, inclusiv fără obligativitatea purtării măștilor în interior, companiile, alături de angajați, decid dacă folosesc în continuare sistemul de muncă hibrid si care dintre cele 5 moduri de lucru hibrid li se potriveste cel mai bine. Este posibil ca angajații să fi lucrat din mai multe locuri în această perioadă […]


Citeste mai mult