Măsurile OFICIALE privind munca în birourile cu spații comune în sistem deschis – open space în perioada stării de alertă

Toți angajatorii trebuie să asigure condiții și să verifice zilnic ca angajații să poarte obligatoriu măști de protecție, să treacă printr-un triaj la intrarea în fiecare schimb de lucru, când li se ia temperatura și li se observă starea generală de sănătate (să nu aibă simptome de COVID) și să-și dezinfecteze mâinile înainte de intrarea în birou. Angajatorii mai trebuie să reducă fluxul de persoane aflate în același timp în clădire și la birou (fie că sunt angajați sau vizitatori) și să dezinfecteze temeinic între schimburile de lucru.
Aceste măsuri sunt cuprinse în două prevederi legislative: sunt trecute specific ca recomandări, într-un ordin al Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, emis marți 16 mai 2020, dar unele din acestea sunt obligatorii, pentru că ordinul face trimitere și la Hotărârea nr. 24 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, emisă pe 14 mai 2020.

Atenție, cu toate că măsurile din Ordinul nr. 1731 sunt recomandări ale Ministerului Economiei, unele din ele sunt obligatorii (precum purtarea măștii de protecție sau luarea zilnică a temperaturii angajaților), pentru că fac parte din seria de măsuri care trebuie luate obligatoriu la intrarea în spații publice, conform Hotărârii nr. 24, unde sunt prevăzute și sancțiuni pentru nerespectarea lor.
Ce trebuie să facă angajații:
– să poarte obligatoriu masca, medicală sau non-medicală, care să acopere atât gura, cât și nasul,
– să se izoleze la domiciliu dacă au temperatura mai mare de 37,3 ºC sau alte simptome specifice COVID: tuse, strănut, le curge nasul sau o stare generală proastă și să se adreseze medicului de familie,
– să se spele pe mâini frecvent, ori de câte ori este nevoie și să nu-și atingă fața cu mâinile murdare.
Ce trebuie să facă angajatorii, firme mici sau companii mari
Angajatorii vor asigura programul de lucru decalat, pentru a evita aglomerările la intrarea și sau ieșirea din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți, în același timp, în același spațiu de birouri. Pentru firmele cu mai mult de 50 de salariați, începerea, respectiv terminarea programului de lucru trebuie să se realizeze la intervale de minimum 1 oră, pe parcursul a minimum 3 ore, în tranșe de minimum 20% din personal, cu dezinfectarea spațiilor între ture.
Firmele trebuie să realizeze un triaj al angajaților, să ia temperatura fiecăruia la intrarea în schimb și să nu permită prezența la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală proastă).
Luarea temperaturii se va face atât pentru angajați, cât și pentru vizitatorii veniți în spațiile de lucru, iar temperatura maximă pentru accesul în birou nu trebuie să depășească 37,3 ºC.
Angajatorii vor organiza posturile de lucru, birourile angajaților astfel încât să fie asigurată o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate
Birourile poziționate față în față trebuie separate prin paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluții pe bază de alcool.
Angajatorii vor asigura dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea programului de lucru și, ulterior, o dată la 4 ore.
În afară de perioada de lucru la birou, mai sunt prevăzute și măsuri pentru asigurarea pauzei de masă în siguranță. Angajatorii vor organiza pauzele de masă eșalonat, astfel încât să fie respectată distanța fizică de minimum 2 m.
De asemenea, spațiile de lucru trebuie bine aerisite și instalațiile de aer condiționat dezinfectate periodic.
Angajatorii vor asigura aerisirea periodică a încăperilor.
În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului, angajatorii realizează nebulizarea o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii, și efectuează dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.

Care sunt prevederile legale privind munca în birouri deschise – tip open space

Două acte normative sunt în vigoare de la intrarea stării de alertă:

  1. Recomandările privind activitatea în birourile cu spații comune în sistem deschis (open space), prevăzute în anexa nr. 2, aprobate în Articolul 2 din Ordinul numărul 1731/832/2020, privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul economiei, pe durata stării de alertă, emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și publicat în Monitorul Oficial numărul 406, din 16 mai 2020,
  2. care face trimitere și la Hotărârea nr. 24 din 14 mai 2020, privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel național și a măsurilor de prevenire și control al infecțiilor, în contextul situației epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, emisă de Comitetul Național pentru Situații de Urgență

Echipa ESOP vă sfătuiește să țineți cont de aceste recomandări oficiale, pentru a ne menține cu toții sănătoși și a vă feri de amenzi.

Dacă doriți mai multe informații despre parcurile de afaceri din București in care au fost luate măsuri de prevenire a infectării cu Covid-19, puteți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării!


Alexandru Petrescu

Managing Partner si Fondator al companiei ESOP Consulting | CORFAC International cu 20 de ani de experienta in consultanta imobiliara si antreprenoriat.

Postari similare

În ce condiții se pot întoarce angajații în clădirile mari, cu birouri deschise, din 15 mai 2020


Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) recomandă o serie de reguli pentru firmele ai căror angajați lucrează în birouri deschise. Printre acestea, se numără măștile de protecție, spălatul pe mâini, programul decalat de intrare în clădire, triajul zilnic – inclusiv cu luarea temperaturii, o distanță minimă de 1,5 metri între birouri și separatoare cu paravane […]


Citeste mai mult

Ce este vinieta introdusă în București, ce zone cuprinde și cât va costa


De anul viitor, din 2020, mașinile poluante, care au norme sub Euro 3 (Non-Euro, Euro 1 și Euro 2) nu vor mai avea voie să circule în zona centrală, iar proprietarii lor vor fi obligați să plătească o vinietă, o taxă pentru a putea circula pe celelalte străzi din oraș, care va costa de la […]


Citeste mai mult

Balcoanele și terasele verzi de pe acoperiș sunt spații comune, conform standardelor BOMA


Proiectele de birouri de ultimă generație au mai multe terase în aer liber, pe fiecare etaj sau pe acoperiș, amenajate cu plante naturale, mobilier urban și finisate cu materiale naturale, gen lemn și piatră. Toate aceste facilități, apreciate de actualii chiriași ai spațiilor de birouri se înscriu în trendul noii generații de angajați Millenials, care […]


Citeste mai mult

Adaugati un comentariu nou

*/ ?>