Tranzactiile cu spatii de birouri in S1 2013

TOPUL ORASELOR in functie de volumul tranzactiilor cu spatii de birouri in S1

  • Unde isi muta birourile firmele in 2013? Pe primul loc se afla Bucurestiul, cu 103.450 mp, pe locul doi Sibiul si pe locul trei Cluj Napoca.
  • In prima jumatate din 2013 s-au tranzactionat de doua ori mai multe spatii de birouri in afara Bucurestiului decat in tot anul 2012.
  • Orasul Sibiu a inceput sa fie cautat din 2011 si isi continua ascensiunea de pol si de birouri.

Bilantul tranzactiilor de birouri in tara in S1 2013

In afara Bucurestiului, in primul semestru din 2013 au fost tranzactionati 9.684 mp, din care cei mai multi la Sibiu (3.900 mp) si Cluj Napoca (3.500 mp). Alte tranzactii s-au mai realizat la Timisoara (1.284 mp), Iasi (820 mp) si Brasov (180 mp).

„Orasele din tara devin interesante in aceasta perioada, mai ales pentru companiile IT&C, in contextul in care in Bucuresti competitia pentru gasirea unor angajati calificati este destul de puternica. Sunt vizate in special orasele care sunt centre universitare, unde forta de munca calificata este mai ieftina decat in Bucuresti”, declara Alexandru Petrescu, Managing Partner ESOP Consulting l CORFAC International.

TOP ORASE 2013

  • Bucuresti – 103.450 mp
  • Sibiu – 3.900 mp
  • Cluj Napoca – 3.500 mp
  • Timisoara – 1.284 mp
  • Iasi – 820 mp
  • Brasov – 180 mp

EVOLUTIE FATA DE ANII PRECEDENTI: 2013 este cel mai bun an la inchirierea de birouri, suma spatiilor inchiriate numai in primul semestru din 2013 depasind cu mult suprafata de anul trecut.

tranzactii-birouri-s1-2013Daca inainte de criza companiile preferau sa aiba sediul central sau operativ aproape in exclusivitate in Bucuresti, din 2010 marile orase au inceput sa fie si ele cautate, mai ales pentru birouri pentru companii de IT sau back office pentru servicii de consultanta.

In 2010, in Brasov, Cluj Napoca, Iasi, Ploiesti si Timisoara s-au inchiriat in total spatii care au totalizat 9.460 mp. Cel mai mare spatiu s-a inchiriat la Cluj Napoca, o suprafata de 4.000 mp de catre ING Insurance, dar cele mai multe tranzactii s-au realizat insa in Timisoara. Un client vedeta a fost compania Amazon, care si-a ales un sediu la Iasi, unde a inchiriat 1.400 mp.

In 2011, volumul total al tranzactiilor din afara Capitalei a crescut usor fata de 2010, la 10.572 mp. Printre clientii notabili in 2011 s-au numarat Cargill, Volskbank si Amera. 2012 a fost un an mai putin productiv pentru inchirierea spatiilor de birouri in tara, in afara Bucurestiului. In total s-au inchiriat doar 4.958 mp, orase cautate fiind Sibiu, Timisoara si Cluj Napoca.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Principalele tendințe pe piața spațiilor de birouri după începerea noului an școlar


Începută treptat din primăvară, revenirea graduală la birou se așteaptă să înregistreze un nou val în această toamnă, odată cu deschiderea noului an școlar. Începerea școlii poate stimula revenirea mai multor angajați la birou, în special a angajaților care au copii la grădinițe și școli ce se află în proximitatea clădirii de birouri unde lucrează. […]


Citeste mai mult

Instituția Internațională SEK Bucharest International School își deschide prima școală din România, în Sema Parc


River Development anunță că Instituția Internațională SEK  își deschide prima școală din România într-o clădire din Sema Parc, pentru activități educaționale curente și extindere viitoare. Tranzacția a fost intermediată de ESOP Consulting, companie locală de consultanță specializată în servicii imobiliare. Fondată în 1892, Instituția Internațională SEK oferă elevilor săi un program de studii trilingve și […]


Citeste mai mult

5 moduri de lucru hibrid pentru a facilita revenirea la birou


Cu un context pandemic mai relaxat, inclusiv fără obligativitatea purtării măștilor în interior, companiile, alături de angajați, decid dacă folosesc în continuare sistemul de muncă hibrid si care dintre cele 5 moduri de lucru hibrid li se potriveste cel mai bine. Este posibil ca angajații să fi lucrat din mai multe locuri în această perioadă […]


Citeste mai mult