Piața spațiilor de birouri în trimestrul trei a fost trasă în sus de renegocieri

În trimestrul trei din 2020, abia încheiat, piața închirierilor de birouri a cumulat 56.730 mp și s-a apropiat ca volum de același trimestru din 2019, reprezentând circa 88% din acea perioadă, potrivit unei analize realizate de compania ESOP Consulting. Pentru mai mult de jumătate dintre aceste spații, chiriașii au preferat să rămână în aceleași clădiri de birouri, fiind semnate contracte de prelungire.

De altfel, pe acest segment al renegocierilor de contracte s-a înregistrat o creștere și față de trimestrul anterior, dar și față de același trimestru al anului trecut. În trimestrul trei din 2020 au fost prelungite contracte de închiriere a spatiilor de birouri care însumează o suprafață cu 77% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Un semnal pozitiv este reluarea activității de tranzacționare a spațiilor de birouri în centre de afaceri noi. Chiar dacă volumul de prelungiri de contracte este mai mare decât cel al relocărilor în clădiri noi, trendul relocărilor ar putea fi ascendent în următoarele 12 luni, deoarece chiriașii pot valorifica acum disponibilitatea mai mare din partea proprietarilor de a oferi chirii competitive și soluții la cheie de amenajare a spațiului de birouri conform noilor condiții anti COVID – 19”, afirmă Alexandru Petrescu, Managing Partner la ESOP Consulting l CORFAC International.

În trimestru doi al acestui an, ce a cuprins perioada de lockdown cauzată de începutul pandemiei de COVID – 19, segmentul renegocierilor scăzuse și el la 24% față de aceeași perioadă a anului trecut, asemenea întregii piețe.

Măsurile de protecție împotriva pandemiei luate de proprietarii clădirilor de birouri în perioada mai – iulie 2020 au sporit însă încrederea chiriașilor și au dus la o revenire a tranzacțiilor. Printre aceste măsuri, cele mai eficiente s-au dovedit a fi asigurarea de dezinfectanți la recepții și in spatiile comune, fluxuri separate de acces în clădire și în spațiile comune, semnalizarea poziționării oamenilor în lift și igienizarea sistemelor de climatizare.

Închirierile de spații noi și pre-închirierile de spații noi au cumulat in trimestrul trei din 2020 un total de  23.268 mp, ceea ce reprezintă aproximativ 60% față de cele înregistrate în aceeași perioadă din 2019.

„În ultimele trei luni, chiriașii noi de birouri au preferat clădirile de birouri aflate în diverse stadii de construcție cum ar fi: One Tower, One Cotroceni Park, U Center, Ana Tower, The Light, Splay Offices, Miro Office etc. Credem că în următoarea perioadă va continua trendul de a închiria sau a prelungi  contractele pentru spațiile de birouri din centrele de afaceri noi care implementează  sisteme tehnice de combatere a pandemiei cum ar fi: sisteme performante de filtrare a aerului și de aport de aer proaspăt, accesul în spațiul de birouri fără atingerea suprafețelor și unde pot fi amenajate posturile de lucru cu respectarea normelor de distanțare fizică”, susține Alexandru Petrescu de la ESOP Consulting.

Dacă dorești mai multe informații despre birourile de închiriat din Bucuresti, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!


Alexandru Petrescu

Managing Partner si Fondator al companiei ESOP Consulting | CORFAC International cu 20 de ani de experienta in consultanta imobiliara si antreprenoriat.

Postari similare

Principalele tendințe pe piața spațiilor de birouri după începerea noului an școlar


Începută treptat din primăvară, revenirea graduală la birou se așteaptă să înregistreze un nou val în această toamnă, odată cu deschiderea noului an școlar. Începerea școlii poate stimula revenirea mai multor angajați la birou, în special a angajaților care au copii la grădinițe și școli ce se află în proximitatea clădirii de birouri unde lucrează. […]


Citeste mai mult

Instituția Internațională SEK Bucharest International School își deschide prima școală din România, în Sema Parc


River Development anunță că Instituția Internațională SEK  își deschide prima școală din România într-o clădire din Sema Parc, pentru activități educaționale curente și extindere viitoare. Tranzacția a fost intermediată de ESOP Consulting, companie locală de consultanță specializată în servicii imobiliare. Fondată în 1892, Instituția Internațională SEK oferă elevilor săi un program de studii trilingve și […]


Citeste mai mult

5 moduri de lucru hibrid pentru a facilita revenirea la birou


Cu un context pandemic mai relaxat, inclusiv fără obligativitatea purtării măștilor în interior, companiile, alături de angajați, decid dacă folosesc în continuare sistemul de muncă hibrid si care dintre cele 5 moduri de lucru hibrid li se potriveste cel mai bine. Este posibil ca angajații să fi lucrat din mai multe locuri în această perioadă […]


Citeste mai mult