Primul pas in alegerea unui sediu nou pentru companie este selectarea unui set de oferte care corespund nevoilor noastre, fie ca facem singuri acest demers sau apelam la un consultant imobiliar specializat in spatii de birouri. Pe langa zona in care este amplasata vila sau cladirea de birouri si bugetul de care dispunem, sunt insa cateva detalii foarte importante, care pot face ca la o analiza mai atenta sa puna intr-o lumina favorabila o oferta ce poate parea dezavantajoasa.
Evaluarea corecta, prin comparatie a mai multor oferte
Un aspect important in compararea ofertelor de spatii de birouri de inchiriat pentru birouri este similaritatea parametrilor comparati. De exemplu compararea suprafetei utile cu cea inchiriabila, sau compararea pretului pe mp util cu pretul pe mp inchiriabil sunt greseli frecvente si care au drept consecinta alegerea ofertei care nu corespunde intocmai asteptarilor.
Doua repere importante in acest demers sunt suprafata spatiilor de inchiriat pe de o parte, si suprafata spatiilor comune, de cealalata parte.
Trebuie sa notam ca suprafetele spatiilor comune variaza intre 8 si 13% pentru cladirile de birouri de suprafata mare (de peste 3.000-3.500 mp), iar in cazul cladirilor mai mici (sub 2.500-3.000 mp) spatiile comune ocupa in jur de 12-17%. In aceste conditii, un spatiu care in aparenta are pret mai mare comparativ cu o oferta similara, poate fi mai avantajoasa daca suprafata alocata spatiilor comune este mult mai mica.
Forma spatiilor pentru birouri in vile sau centre de afaceri
Un alt aspect esential este si forma spatiului ales pentru birouri, care permite o organizare eficienta a posturilor de lucru, in ce masura spatiul beneficiaza de lumina naturala sau clauze contractuale, precum durata inchirierii, calculul si plata cheltuielilor de intretinere ori sumele platite in avans si garantiile.
Parcarea, un detaliu tot mai important in alegerea sediului de birouri
In selectia ofertelor pentru birouri de inchiriat, un criteriu care a castigat mult in importanta este existenta unei parcari si a locurilor incluse in costuri.
In cazul cladirilor de birouri, exista un standard in functie de clasa cladirii si de zona in care se afla. Daca pentru cladirile de afaceri de clasa A si B, rata medie este de 1 loc la 70 – 100 mp inchiriati, pentru cladirile de clasa C, nu exista o regula pentru rata locurilor de parcare aferente spatiului inchiriat.
Managing Partner si Fondator al companiei ESOP Consulting | CORFAC International cu 21 de ani de experienta in consultanta imobiliara si antreprenoriat.
„Corporatist” este un termen folosit pentru a descrie o persoana angajata intr-o corporatie sau companie mare. Acesti indivizi lucreaza, in principal, in mediul de afaceri si pot avea diferite roluri si responsabilitati in cadrul companiei. Corporatistii pot lucra in diverse domenii, cum ar fi finantele, tehnologia, marketingul sau resursele umane, si isi desfasoara activitatile in […]
Un oras aduna sub cupola lui mai mult decat arta si arhitectura, caci fara zona industriala dezvoltarea acestuia ar fi puternic afectata. In concluzie, un oras nu este reprezentat doar de zona centrala, ci si de zonele limitrofe si cartierele muncitoresti, in care, dincolo de cladiri rezidentiale, sunt construite si cladiri nerezidentiale. Ce inseamna o […]
Toți angajatorii trebuie să asigure condiții și să verifice zilnic ca angajații să poarte obligatoriu măști de protecție, să treacă printr-un triaj la intrarea în fiecare schimb de lucru, când li se ia temperatura și li se observă starea generală de sănătate (să nu aibă simptome de COVID) și să-și dezinfecteze mâinile înainte de intrarea […]