Alegerea unui nou sediu

Costurile de amenajare un punct important in alegerea unui nou sediu

Constrangerile finanaciare ii determina pe majoritatea clietilor din zona IMM-urilor sa se mute, nu neaparat pentru ca au o nevoie reala de mai mult spatiu, ci pentru ca vor sa isi optimizeze costurile. Sunt importante costurile cu chiria si cele cu intretinerea, insa in cazul unei mutari o pondere mare o au si costurile de amenajare a noului sediu: (partitii, reteaua IT, costurile cu jaluzele, etc) pe care clientii vor sa le evite.

Intr-un trecut destul de apropiat cele mai cautate spatii erau cele open, adica deschise, fie ca era vorba de cladiri de birouri, fie de vile. Acesta pentru ca spatiile deschise permit personalizarea si adaptarea cu usurinta la cerintele oricarui client. De aceea majoritatea proprietarilor de cladiri de birouri, ofereau spatii de acest tip ca un mare avantaj pentru clienti. Noua situatie economica rastoarna aceasta situatie in favoarea celor care au spatii partitionate. Daca pana acum clientii erau dispusi sa investeasca in personalizerea spatiului, acum cauta spatii deja partitionate care sa se apropie cat mai mult de nevoia de asezare in spatiu a departamentelor firmei.

I-am prezentat unui client 10 de optiuni de cladiri, toate clasa superioara si chiar ma gandeam cum sa le ierarhizam pentru ca toate raspundeau in buna parte cerintelor clientului. Clientul a rezolvat problema simplu: va rog sa imi prezentati doar spatiile partitionate, pentru ca nu mai vrem sa investim nici un ban in partitii. In acest fel a trebuit sa renuntam din start la o serie de cladiri, majoritatea fiind la prima inchiriere, si sa ne indreptam atentia doar spre cele partitionate.” declara Irina Petrescu partener ESOP.

Obsesia diminuarii costurilor ii determina pe majoritatea clientilor sa compare intre ele ofertele de pe piata inca de la stadiul de prezentare, inainte de a ajunge la vizionari.

Multi clienti cer situatii detaliate despre costurile de intretinere si dotarile spatiului, compara ofertele intre ele si aleg inca din acest stadiu ce oferte merita vizionate.”, mai spune Irina Petrescu de la ESOP. In acest context este clar ca sunt avantajati acei proprietari care la acelasi pret sau chiar mai mic ofera o calitate mai buna a spatiului fie ca vorbim de cladiri de birouri, fie ca e vorba de vile, si cat mai multe dotari specifice activitatii unei companii (partitii, jaluzele, asigurarea accesului la internet, etc).

Daca pana acum ceva vreme regula era ca un chirias sa isi personalizeze singur spatiu, fie ca era vorba de partitii, fie de alte dotari care nu erau anterior in spatiu, proprietarii care doresc sa nu ramana cu spatiile goale, vor trebui sa vina in intampinarea clientilor, gasind impreuna cu ei solutii pentru a imparti costurile de amenajare.”, afirma Irina Petrescu de la ESOP.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Principalele tendințe pe piața spațiilor de birouri după începerea noului an școlar


Începută treptat din primăvară, revenirea graduală la birou se așteaptă să înregistreze un nou val în această toamnă, odată cu deschiderea noului an școlar. Începerea școlii poate stimula revenirea mai multor angajați la birou, în special a angajaților care au copii la grădinițe și școli ce se află în proximitatea clădirii de birouri unde lucrează. […]


Citeste mai mult

Instituția Internațională SEK Bucharest International School își deschide prima școală din România, în Sema Parc


River Development anunță că Instituția Internațională SEK  își deschide prima școală din România într-o clădire din Sema Parc, pentru activități educaționale curente și extindere viitoare. Tranzacția a fost intermediată de ESOP Consulting, companie locală de consultanță specializată în servicii imobiliare. Fondată în 1892, Instituția Internațională SEK oferă elevilor săi un program de studii trilingve și […]


Citeste mai mult

5 moduri de lucru hibrid pentru a facilita revenirea la birou


Cu un context pandemic mai relaxat, inclusiv fără obligativitatea purtării măștilor în interior, companiile, alături de angajați, decid dacă folosesc în continuare sistemul de muncă hibrid si care dintre cele 5 moduri de lucru hibrid li se potriveste cel mai bine. Este posibil ca angajații să fi lucrat din mai multe locuri în această perioadă […]


Citeste mai mult