Alegerea unui nou sediu

Costurile de amenajare un punct important in alegerea unui nou sediu

Constrangerile finanaciare ii determina pe majoritatea clietilor din zona IMM-urilor sa se mute, nu neaparat pentru ca au o nevoie reala de mai mult spatiu, ci pentru ca vor sa isi optimizeze costurile. Sunt importante costurile cu chiria si cele cu intretinerea, insa in cazul unei mutari o pondere mare o au si costurile de amenajare a noului sediu: (partitii, reteaua IT, costurile cu jaluzele, etc) pe care clientii vor sa le evite.

Intr-un trecut destul de apropiat cele mai cautate spatii erau cele open, adica deschise, fie ca era vorba de cladiri de birouri, fie de vile. Acesta pentru ca spatiile deschise permit personalizarea si adaptarea cu usurinta la cerintele oricarui client. De aceea majoritatea proprietarilor de cladiri de birouri, ofereau spatii de acest tip ca un mare avantaj pentru clienti. Noua situatie economica rastoarna aceasta situatie in favoarea celor care au spatii partitionate. Daca pana acum clientii erau dispusi sa investeasca in personalizerea spatiului, acum cauta spatii deja partitionate care sa se apropie cat mai mult de nevoia de asezare in spatiu a departamentelor firmei.

I-am prezentat unui client 10 de optiuni de cladiri, toate clasa superioara si chiar ma gandeam cum sa le ierarhizam pentru ca toate raspundeau in buna parte cerintelor clientului. Clientul a rezolvat problema simplu: va rog sa imi prezentati doar spatiile partitionate, pentru ca nu mai vrem sa investim nici un ban in partitii. In acest fel a trebuit sa renuntam din start la o serie de cladiri, majoritatea fiind la prima inchiriere, si sa ne indreptam atentia doar spre cele partitionate.” declara Irina Petrescu partener ESOP.

Obsesia diminuarii costurilor ii determina pe majoritatea clientilor sa compare intre ele ofertele de pe piata inca de la stadiul de prezentare, inainte de a ajunge la vizionari.

Multi clienti cer situatii detaliate despre costurile de intretinere si dotarile spatiului, compara ofertele intre ele si aleg inca din acest stadiu ce oferte merita vizionate.”, mai spune Irina Petrescu de la ESOP. In acest context este clar ca sunt avantajati acei proprietari care la acelasi pret sau chiar mai mic ofera o calitate mai buna a spatiului fie ca vorbim de cladiri de birouri, fie ca e vorba de vile, si cat mai multe dotari specifice activitatii unei companii (partitii, jaluzele, asigurarea accesului la internet, etc).

Daca pana acum ceva vreme regula era ca un chirias sa isi personalizeze singur spatiu, fie ca era vorba de partitii, fie de alte dotari care nu erau anterior in spatiu, proprietarii care doresc sa nu ramana cu spatiile goale, vor trebui sa vina in intampinarea clientilor, gasind impreuna cu ei solutii pentru a imparti costurile de amenajare.”, afirma Irina Petrescu de la ESOP.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Piața spațiilor de birouri în trimestrul trei a fost trasă în sus de renegocieri


În trimestrul trei din 2020, abia încheiat, piața închirierilor de birouri a cumulat 56.730 mp și s-a apropiat ca volum de același trimestru din 2019, reprezentând circa 88% din acea perioadă, potrivit unei analize realizate de compania ESOP Consulting. Pentru mai mult de jumătate dintre aceste spații, chiriașii au preferat să rămână în aceleași clădiri […]


Citeste mai mult

Tranzacțiile mari de birouri, de peste 10.000 mp au fost realizate doar de companii din domeniile IT&C și Financiar, în 2019


• Împărțirea pieței de birouri după mărimea spațiilor noi tranzacționate: marii chiriași de birouri au dominat piața în 2019, în București, segmentul tranzacțiilor cu suprafețe de peste 10.000 mp cumulând cel mai mare volum de spații noi tranzacționate • 75% din marii chiriași au fost din domeniul IT&C și 25% din domeniul Financiar Șapte tranzacții […]


Citeste mai mult

Cum s-ar îmbunătăți condițiile de lucru la birou pentru 200.000 angajați din București


În București, peste 200.000 de angajați lucrează în clădiri de birouri construite de firme private, care au o vechime mai mare de 10 ani și peste 250.000 de angajați sunt în clădiri de birouri inaugurate în ultimii 10 ani, potrivit unei analize realizate de compania imobiliară ESOP Consulting l CORFAC International. Chiriașii caută clădiri noi […]


Citeste mai mult

Adaugati un comentariu nou

*/ ?>