Clădirile de birouri din zona centrală ZACA și proiectele din afara zonei cu interdicții pentru mașinile poluante

Update 24.10.2019

Primăria Capitalei a aprobat introducerea vinietei în București. În zona centrală, nu vor mai avea voie de anul viitor mașinile sub euro 3 (Non-Euro, Euro 1 și Euro 2), iar din 2021 nici cele sub Euro 4.

Toate mașinile sub euro 5 vor plăti vinietă pentru a circula pe celelalte străzi, în afara zonei centrale, tarifele variind, de la 5 lei/zi, pentru cele Euro 4 și Euro 3, la 15 lei/zi, pentru cele Non-Euro, Euro 1 sau Euro 2.

Clădirile de birouri cu cei mai mulți angajați se află în afara zonei centrale.
Angajații care merg zi de zi la birou vor fi nevoiți să țină cont de aceste reguli și fie să găsească alte mijloace de transport, fie să plătească taxa de vinietă și să schimbe mașina, dacă este un model mai vechi.

Cine va putea intra în zona centrală cu mașina sub Euro 3 pentru a merge la birou, din 2020 și cine nu

În partea centrală și ultracentrală a orașului, în zonele Magheru, Unirii, Victoriei, Dacia, Universitate, Icoanei și Buzești va fi nevoie de vinietă.
În aceste zone, sunt de regulă clădiri de birouri tip boutique, de mai mici dimensiuni, cu mai puțini angajați. Vestea neplăcută este că vor fi nevoiți să plătească vinieta – o taxă lunară sau anuală, dacă vor să ajungă la birou cu mașina, vestea bună este că unele din aceste clădiri noi, date în funcțiune de curând, au facilități pentru bicicliști și angajații care folosesc alte mijloace de transport alternativ, precum trotineta.
Clădiri mai mari de birouri aflate în zona cu vinietă sunt Unirii View și Day Tower.
Există proiecte aflate chiar la limita zonei centrale în care va funcționa vinieta. Proiectul The Mark are o latură către Bulevardul Buzești, unde este nevoie de vinietă și o altă latură – cu o cale de acces pentru mașini – către o altă stradă, care vine dinspre Gara de Nord, unde nu este nevoie de vinietă.
Unde nu se va plăti vinietă
Clădirile de birouri din afara zonei cu vinietă se află în noii polii de business din centru-vest Grozăvești-Politehnică-Orhideea, de centru-nord Aviației-Floreasca-Barbu Văcărescu, din Pipera și din Expoziției.
Astfel, nu va fi nevoie de vinietă pentru a intra în zonele unde se află proiectele de birouri The Business Garden Bucharest, The Bridge, Campus 6, The Light, AFI Tech Park, AFI Park, Sky Tower, Equilibrium, Novo Park, Iride Business Park, Metroffice, Expo Business Park, Ana Tower și Timpuri Noi Square.

Angajații care locuiesc în partea opusă a orașului și acum în fiecare dimineață traversersează centrul, vor fi nevoiți fie să își schimbe ruta și să conducă pe un drum ocolitor, fie să plătească vinieta.
Harta cu străzile care conturează zona centrală cu vinietă  și cât ar putea costa vinieta găsiți în materialul nostru anterior Ce este vinieta centrală, care ar putea fi introdusă în București, ce zone cuprinde și cât ar putea costa

Un amendament al Hotararii de Consiliu a PMB prevede ca din 2022 mașinile noneuro, Euro 1 și Euro 2 să nu mai aibă voie să circule în București, iar pentru cele Euro 3 să fie interzis acest lucru din 2024.

Dacă doriți mai multe informații despre parcurile de afaceri din București puteți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării!


Alexandru Petrescu

Managing Partner si Fondator al companiei ESOP Consulting | CORFAC International cu 20 de ani de experienta in consultanta imobiliara si antreprenoriat.

Postari similare

Cosolidare versus Atomizare pe piata de birouri

Consolidare versus “atomizare” pe piata de birouri datorita COVID 19


Ce vor face companiile in perioada post-COVID 19? Se vor intoarce la strategia de consolidare prin care posturile de lucru dintr-un oras erau concentrate intr-o singura cladire sau intr-un singur business park? Sau vor opta pentru “atomizarea” acestora prin munca de acasa (Work from Home) sau prin munca langa casa (Work Near Home)? Sau vor […]


Citeste mai mult

Primăria Sectorului 5 propune un proiect pentru dezvoltarea celui mai mare teren liber din București


Primăria Sectorului 5 a organizat de curând o dezbatere publică privind dezvoltarea proiectului Antiaeriană, pe cel mai mare teren liber din București, de circa 110 hectare. Alături de firma noastră, la discuții au fost invitați și reprezentanți ai principalilor dezvoltatori imobiliari din București și ai mai multor mari companii de consultanță imobiliară. Proiectul inițial propune […]


Citeste mai mult

Despre LAST MILE, fenomenul vestic prin care cele mai căutate depozite sunt în oraș


În marile orașe din SUA, Anglia și Germania, acum cele mai vânate spații industriale sunt spațiile logistice din interiorul orașului, cât mai aproape de consumatorul final al companiilor de e-commerce (vânzări online) și al companiilor de curierat, așa numitul last mile (sau pe ultima sută de metri, dacă ar fi să echivalăm cu o expresie […]


Citeste mai mult