Cererea de birouri cu bugete medii da semne de iesire din criza

Pentru prima data din 2008, de la intrarea in criza imobiliara, bugetele mijlocii cresc ca pondere si bugetele sub 11 euro/mp scad usor. In 2014, estimam ca va creste in continuare ponderea bugetelor de 11,1-15 euro/mp/luna, in randul companiilor medii, fara insa a mai avea fluctuatiile mari din 2006-2011.

64% din solicitantii de spatii de birouri medii au preferat centrele de afaceri

STRUCTURA CERERII DE BIROURI MEDII 2006-2013: A avut loc o relativa stabilizare in 2012 si 2013, dupa schimbarea radicala a ponderii bugetelor si fluctuatiile mari din perioada 2006 – 2012.

Segmentul cererii de birouri cu bugete intre 11,1 si 15 euro/mp/luna a fost singurul care crescut in 2013, dupa cinci ani de crestere continua doar a bugetelor mici, sub 11 euro/mp/luna. Astfel, in 2013, 2% din totalul cererilor au migrat din segmentul de sub 11 euro/mp/luna, in segmentul de mijloc, intre 11,1 si 15 euro/mp/luna.

„Din experienta noastra, companiile medii, ce au intre 30 si 100 angajati, aloca intre 5 si 8% din cifra de afaceri pentru chirie, astfel incat in perioada 2008-2012 majoritatea au fost nevoite sa se adapteze noilor conditii economice si sa-si ajusteze cheltuielile. In 2013, in cadrul companiei noastre am avut insa mai multe cereri de relocare catre spatii mai bune, cu un plus de imagine sau un amplasament mai bun, cu bugete mijlocii, de peste 11 euro/mp/luna, dar pana in 15 euro/mp/luna si estimam ca acest segment de mijloc va mai recupera usor si in urmatorii doi ani”, declara Alexandru Petrescu, Managing Partner al ESOP Consulting l CORFAC International.

De altfel, din 2006 si pana in 2013, segmentul cererii cu bugete mijlocii, cuprinse intre 11,1 si 15 euro/mp/luna a înregistrat o evolutie echilibrata –cu o pondere intre 18 si 31%, in comparatie cu celelalte doua segmente, care au crescut si respectiv scazut brusc.

birouri-bugete-medii

In 2013, au fost preferate centrele de afaceri

In 2013, solicitarile firmelor medii monitorizate de compania ESOP Consulting s-au indreptat in special catre centre de afaceri, in procent de 64%, restul de 36% cautand vile pentru sedii de birouri.

Unde se afla cele mai cautate spatii pentru birouri

Cei mai multi potentiali chiriasi de talie medie care si-au aratat intentia de relocare au optat pentru spatiile de birouri situate in zonele centrale din Bucuresti: Piata Victoriei, Aviatorilor, Dorobanti, Domenii, Unirii, Universitate, Cotroceni, Grozavesti, Aviatiei si au preferat cladirile de birouri cu spatii de calitate, cu o chirie medie de 9-12 euro/mp, locuri de parcare si aproape de metrou, afirma Alexandru Petrescu, de la ESOP.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Principalele tendințe pe piața spațiilor de birouri după începerea noului an școlar


Începută treptat din primăvară, revenirea graduală la birou se așteaptă să înregistreze un nou val în această toamnă, odată cu deschiderea noului an școlar. Începerea școlii poate stimula revenirea mai multor angajați la birou, în special a angajaților care au copii la grădinițe și școli ce se află în proximitatea clădirii de birouri unde lucrează. […]


Citeste mai mult

Instituția Internațională SEK Bucharest International School își deschide prima școală din România, în Sema Parc


River Development anunță că Instituția Internațională SEK  își deschide prima școală din România într-o clădire din Sema Parc, pentru activități educaționale curente și extindere viitoare. Tranzacția a fost intermediată de ESOP Consulting, companie locală de consultanță specializată în servicii imobiliare. Fondată în 1892, Instituția Internațională SEK oferă elevilor săi un program de studii trilingve și […]


Citeste mai mult

5 moduri de lucru hibrid pentru a facilita revenirea la birou


Cu un context pandemic mai relaxat, inclusiv fără obligativitatea purtării măștilor în interior, companiile, alături de angajați, decid dacă folosesc în continuare sistemul de muncă hibrid si care dintre cele 5 moduri de lucru hibrid li se potriveste cel mai bine. Este posibil ca angajații să fi lucrat din mai multe locuri în această perioadă […]


Citeste mai mult