Birouri pentru IMM-uri

Ce birouri prefera astazi IMM-urile?

Piata spatiilor de birouri din Bucuresti, in ciuda dezvoltarii de care da dovada, ramane subofertata, facilitand inmultirea contractelor de pre-inchiriere precum si cresterea ratelor de ocupare. Spatiile mici si medii, cuprinse intre 150 si 350 mp sunt tot mai greu de gasit pe piata, fapt ce restrange considerabil optiunile IMM-urilor.

Din estimarile ESOP, in ultimele 6-8 luni s-a manifestat pe piata o noua tendinta si anume cresterea solicitarilor pentru inchirierea spatiilor in centre de birouri. Majorarea inregistrata de chiriile vilelor (ce ating astazi valori cupronse intre19-26 euro/mp, in functie de locatie si dotari) a facut ca fimele mici si mijlocii sa se reorienteze spre cladiri de birouri de dimensiuni reduse, unde exista posibilitatea inchirierii pe etaje.

Aproximativ 75% din totalul cererilor pe acest segment au venit din partea companiilor ce enuntau drept criteriu principal gasirea unui spatiu de calitate intr-un business center”, sustine Andrei Zamfirescu, Offices Consultant la ESOP. Investitorii ar trebui sa sesiseze oportunitatea dezvoltarii unor cladiri de talie medie intrucat se poate obtine intotdeauna un pret superior finisajelor si dotarilor oferite.

Timpul de amortizare a investitiei poate fi mult redus daca se agreeaza inchirierea pe nivele, dovedind astfel o mai mare atentie la nevoile IMM-urilor. Companiile mici si mijlocii au o natura dinamica, vizeaza de regula suprafete de birouri de pana in 1000 mp si apreciaza locatiile cu un foarte bun acces la mijloacele de transport in comun. 2007 reprezinta anul cu cel mai mic nivel al ofertei pentru segmentul IMM-urilor, raportat la cererea de pe aceasta piata.


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Principalele tendințe pe piața spațiilor de birouri după începerea noului an școlar


Începută treptat din primăvară, revenirea graduală la birou se așteaptă să înregistreze un nou val în această toamnă, odată cu deschiderea noului an școlar. Începerea școlii poate stimula revenirea mai multor angajați la birou, în special a angajaților care au copii la grădinițe și școli ce se află în proximitatea clădirii de birouri unde lucrează. […]


Citeste mai mult

Instituția Internațională SEK Bucharest International School își deschide prima școală din România, în Sema Parc


River Development anunță că Instituția Internațională SEK  își deschide prima școală din România într-o clădire din Sema Parc, pentru activități educaționale curente și extindere viitoare. Tranzacția a fost intermediată de ESOP Consulting, companie locală de consultanță specializată în servicii imobiliare. Fondată în 1892, Instituția Internațională SEK oferă elevilor săi un program de studii trilingve și […]


Citeste mai mult

5 moduri de lucru hibrid pentru a facilita revenirea la birou


Cu un context pandemic mai relaxat, inclusiv fără obligativitatea purtării măștilor în interior, companiile, alături de angajați, decid dacă folosesc în continuare sistemul de muncă hibrid si care dintre cele 5 moduri de lucru hibrid li se potriveste cel mai bine. Este posibil ca angajații să fi lucrat din mai multe locuri în această perioadă […]


Citeste mai mult