Ce birouri închiriază companiile de IT&C, BPO și outsourcing

Câte companii din domeniul tehnologiei, IT&C, BPO și outsourcing închiriază birouri și ce fel de spații aleg: cu suprafețe de la 75 mp la 13.000 mp

Mai mult de jumătate din totalul spațiilor de birouri închiriate anul trecut (52%) au fost tranzacționate de companii din domeniile IT&C, outsourcing și BPO, care angajează masiv în această perioadă. În total, 84 companii IT&C, outsourcing și BPO au realizat tranzacții de închiriere birouri noi, la nivelul întregii țări, iar aproape trei sferturi din acestea (59 companii) au ales Bucureștiul. La acestea se mai adaugă încă 20 companii din IT&C, outsourcing și BPO care și-au reînnoit contractele de închiriere în spațiile existente.

Se observă astfel o ușoară creștere față de anul trecut, când 47% din tranzacțiile de închiriere și preînchiriere au implicat astfel de companii.

„Companiile în care tehnologia are un cuvânt de spus și angajează tineri, din IT&C, outsourcing și BPO, sunt cele mai active pe piața birourilor și continuă să se extindă, atât în București, cât și celelalte mari centre universitare: Cluj-Napoca, Iași, Timișoara și Brașov. In 2016, desi implicând un număr mai mic de tranzacții (25 față de 59), orașele din afara Capitalei au atras o suprafață totală tranzacționată aproape egală cu suprafață tranzacționată în București (60.000 mp față de 78.000 mp). Acest lucru a fost posibil in contextul dublarii suprafeței medii tranzacționate în astfel de orașe (unde a fost de 2.500 mp), față de București (1.300 mp)”, declară Alexandru Petrescu, Managing Partner la ESOP Consulting l CORFAC International.

La nivelul întregii țări, în 2016, 84 companii cu domenii IT&C, outsourcing și BPO au închiriat birouri. Suprafețele implicate sunt foarte variate, începând de la 75 mp, cât a iData în clădirea de birouri Union 2 din București, până la 13.000 mp, cât a închiriat Amazon în Iași. Cele mai multe companii – 54 dintr-un total de 84 – au închiriat spații de birouri sub 1.000 mp.

Ca stoc închiriat însă, segmentul de spații între 3.000 – 5000 mp au înregistrat cel mai mare volum de tranzacționare, aprox. 46.000 mp, reprezentând 33% din total; restul segmentelor au avut ponderi între 15% – 18% (grafic mai jos).

Se remarcă faptul că ambele tranzacții de închiriere de peste 10.000 mp în spații noi de birouri, fără reînnoiri, s-au situat în afara Capitalei.

Compania ESOP Consulting a mediat 15% din tranzacțiile din domeniile IT&C, BPO și outsourcing

În total, în 2016, ESOP a oferit consultanță pentru 11 companii din domeniile IT&C, BPO și outsourcing. Printre companiile care și-au găsit sedii de birouri prin ESOP s-au numărat Harman, care a închiriat un spațiu de birouri de 7.700 mp, Adore Me, care a închiriat o suprafață de 900 mp și Asentiel, tot cu o suprafață de circa 900 mp.
În 2017, Tellence și-a extins spațiul prin intermediul ESOP și se duc negocieri pentru tranzacții de birouri care ar putea însuma peste 15.000 mp, unde cererea provine din domeniile de tehnologie și suport.

Ce clădiri de birouri au ales IT-iiștii și echipele de suport

În București, cele mai multe companii din domeniile IT&C, outsourcing și BPO au ales clădiri de birouri ultramoderne, aflate în proiecte noi, în curs de livrare sau aflate încă în construcție, precum Afi Park, Green Court, Oregon Park, Metroffice și Orhideea Towers. Au fost însă chiriași din aceste domenii care au ales centre de birouri din a doua generație, dar foarte bine poziționate (precum Charles de Gaulle, America House, Europe House, Iride Park), eliberate de curând.

Printre proiectele care au atras atenția unui număr mare de chiriași se numără Green Court (opt tranzacții), AFI Park, cu fazele 4 și 5 (șase tranzacții), Iride Business Park (patru tranzacții), Oregon Park (două tranzacții), Sky Tower (două tranzacții).

Alte clădiri de calitate alese pentru a găzdui angajați din domeniile IT&C și outsourcing au mai fost Metroffice, Orhideea Towers, Polonă 68, Maria Rosetti Tower și Globalworth Tower.

În țară, companii din domeniile IT&C și outsourcing au ales tot clădiri noi de birouri, precum OpenVille, The Office, Palas Iași, Coresi Park și Liberty Technology Park.

„Piața birourilor este considerată, într-o anumită măsură, un barometru al evoluțiilor economice și în momentul de față ea ne transmite semnale că se prefigurează o dezvoltare organică, la nivelul marilor orașe ale României.

În acest fel companiile beneficiază de o mai mare eficiență a costurilor de funcționare și atrag mai mulți tineri talentați, din mai multe zone universitare din țară. Pentru acești tineri apar astfel mai multe oportunități de creștere profesională și beneficii economice, care antrenează mai multe industrii, cum ar fi cea a construcției de apartamente, servicii medicale private, învățământ. Nu vorbim de un trend de câțiva ani, ci de o direcție pe termen mediu și lung”, consideră managerul ESOP, Alexandru Petrescu.

.
Dacă dorești mai multe informații despre birourile de închiriat din Bucuresti, poți dialoga cu un consultant ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!


Maria Neda

PR&Media Coordinator, Consultant PR&Media, cu background de jurnalist în presa economică și experiență de consultant în Dezvoltare Urbană.

Postari similare

Ponderea chiriasilor din domeniul IT&C in piata spatiilor de birouri din Bucuresti la sfarsitul anului 2022 si previziuni pentru anul 2023


In 2022 cele mai active companii au fost cele din domeniul IT&C, BPO și SSC, cu 23% din volumul total al tranzactiilor, urmate de cele din domeniul Serviciilor profesionale cu 17%. Dintre firmele care au inchiriat spatii de birouri cu suprafete semnificative in 2022 amintim pe EveryMatrix, Cegeka, Softbinator Technologies, Expleo, Infineon, NXP. Acestea, precum si alte companii […]


Citeste mai mult

Principalele tendințe pe piața spațiilor de birouri după începerea noului an școlar


Începută treptat din primăvară, revenirea graduală la birou se așteaptă să înregistreze un nou val în această toamnă, odată cu deschiderea noului an școlar. Începerea școlii poate stimula revenirea mai multor angajați la birou, în special a angajaților care au copii la grădinițe și școli ce se află în proximitatea clădirii de birouri unde lucrează. […]


Citeste mai mult

Instituția Internațională SEK Bucharest International School își deschide prima școală din România, în Sema Parc


River Development anunță că Instituția Internațională SEK  își deschide prima școală din România într-o clădire din Sema Parc, pentru activități educaționale curente și extindere viitoare. Tranzacția a fost intermediată de ESOP Consulting, companie locală de consultanță specializată în servicii imobiliare. Fondată în 1892, Instituția Internațională SEK oferă elevilor săi un program de studii trilingve și […]


Citeste mai mult