Un element important in solicitarile clientilor care doresc sa inchirieze un birou este rata de parcare pe care proprietatea respectiva o ofera.
In cazul cladirilor de birouri, exista un standard in functie de clasa cladirii, dar si de locatie:
- Pentru cladirile clasa A si B, pozitionate Central sau in Nord, rata este de 1 loc la 100 mp inchiriati.
- Pentru cladirile clasa A sau B situate Semicentral, cota este mai generoasa, 1 loc de parcare la 50-70 mp inchiriati.
- Pentru cladirile de clasa C, de obicei nu exista o regula pentru rata de parcare. Majoritatea sunt cladiri care in trecut au avut alta destinatie, fiind reconvertite ulterior in cladiri de birouri.
De aceea locurile de parcare tin mai mult de posibilitatile zonei sau complexului, cat si de modul in care a fost conceputa cladirea initiala. De exemplu, complexul Sema Parc, are o cota foarte buna a locurile de parcare: 1 loc la 50 mp inchiriati.
Alte cladiri de clasa C garanteaza putine locuri sau deloc, parcarea depinde in acest caz de posibilitatile zonei, pe principiul primului venit.In cazul vilelor, avand in vedere ca vorbim de vile in oras, unde exista o curte de obicei mica, care asigura putine posibilitati de parcare sau deloc, aspectul parcarii este dependent de locatia vilei. Sunt zone in Bucuresti cu strazi largi, cu posibilitati mai mari de parcare.
Astfel de zone sunt: Cotroceni, zona Mariott – 13 Septembrie, zona cuprinsa intre Calea Calarasilor si Bd Pache Protopopescu. In ceea ce priveste costurile parcarior, in cazul cladirilor de birouri care garanteaza parcari, ele reprezinta un cost separat, cuprins intre 100-150 EUR/loc pentru locurile subterane si 35-80 EUR/loc pentru locurile exterioare.
In cazul cladirilor si vilelor situate in zone aerisite, care au posibilitati mai mari de parcare la strada, avantajul e ca locurile nu se platesc, nefiind rezervate, nu sunt nici sigure. De aceea, din ce mai multe companii solicita mai multe locuri de parcare decat in trecut, pentru ca in companii numarul de masini este mai mare decat pana acum. Majoritatea companiilor inteleg limitarile pe care le au in anumite zone si locatii, in sensul ca nu poti sa stai si in P-ta Victoriei si sa ai si locuri de parcare numeroase.
In acelasi timp proprietarii de cladiri e bine sa se gandeasca la solutii, prin care sa raspunda cat mai bine acestei cerinte venite din partea clientilor, ca de exemplu:
- sa ia in calcul o rata cat mai buna a locurile de parcare,
- sa isi faca oferta cat mai competitiva,
- sa gaseasca solutii creative: contracte cu primariile de sector, cu companiile de parcari private, etc.
Unii proprietari merg mai departe si ofera ceva in plus clientilor, inclusiv la capitolul parcare:
- locuri de parcare incluse in pretul ofertei,
- o rata care este mult mai buna decat altele de la cladirile concurente,
- un pret mai accesibil pentru locurile de parcare.
Toate acestea pot fi elemente de atractivitate, care pot face diferenta intre cladiri.
Daca ai nevoie de servicii de consultanta imobiliara, ne-ar face placere sa ne cunoastem! Trimite-ne un email si revenim in maxim 24 de ore:[contact-form-7 404 "Not Found"]