Reînnoirea contractului sau relocare? Cum să gestionezi eficient noul ciclu de închiriere a sediului

În mediul de afaceri dinamic de astăzi, deciziile privind închirierea spațiului de birouri nu mai sunt doar operaționale — ci strategice. Fie că iei în calcul reînnoirea contractului la sediul actual sau relocarea într-un spațiu nou, acest proces poate avea un impact semnificativ asupra sănătății financiare a companiei, satisfacției angajaților și eficienței operaționale.

Care sunt pașii esențiali ai unui proces eficient?

1.Stabilește priorități clare:

   Imaginea și confortul spațiului de lucru

●   Eficiența financiară

●   Optimizarea suprafeței

●   Costul per post de lucru

Aceste priorități te vor ghida în procesul decizional și te vor ajuta să compari opțiunile în mod obiectiv.

2.Abordează procesul cu mentalitatea potrivită

Abordează procesul ca și cum relocarea ar fi o opțiune reală — chiar dacă intenționezi să rămâi în sediul actual. Această abordare îți oferă putere de negociere și te ajută să explorezi toate alternativele viabile.

3.Structurează procesul într-un mod profesionist

Un ciclu eficient de închiriere include:

●  Analiza pieței și vizite la spații alternative

●  Analiză internă și stabilirea etapelor decizionale

●  Planificarea amenajării și aprobarea bugetului

●  Semnarea contractului de închiriere sau a actului adițional de prelungire

Gestionarea timpului este esențială: un proces bine planificat îți oferă avantaj în negociere și evită deciziile grăbite.

În funcție de dimensiunea companiei și de prevederile contractului actual, procesul trebuie demarat cu 8 – 24 luni înainte de expirarea contractului. Putem personaliza pentru nevoile companiei tale infograficul de mai jos, oferit cu titlu de exemplu.

Infografic: Ciclul eficient al unui nou ciclu de închiriere

4.Alege abordarea potrivită: cu resurse interne sau printr-un consultant imobiliar profesionist, cu peste 23 de ani de experiență

Ce avantaje ai dacă lucrezi cu un consultant profesionist:

●  Mesaj de determinare: Transmiți proprietarului că ești pregătit să rămâi sau să alegi alt sediu — în funcție de ofertă.

●  Obiectivitate: Negocierile rămân într-un cadru professional si un mediator poate gestiona mai usor situatiile dificile.

●  Acces la informații de piață: Primești date reale despre nivelul actual al chiriilor ca sa fii sigur ca vei plati o chirie la nivelul actual al pietei.

●  Oportunități off-market: Poți descoperi spații cu chirii avantajoase disponibile la subînchiriere sau soluții care nu sunt publice.

●  Sprijin decizional: Consultantul îți pregătește raportul decizional pentru Board.

●  Fără costuri pentru chiriaș: Dezvoltatorii profesioniști au prevazut în bugetul un capitol dedicat onorariilor de tranzacționare, atât pentru identificarea de noi chiriași, cât și pentru reînnoirea contractelor existente.

Concluzie

Fie că alegi să reînnoiești contractul sau să te relochezi, acest proces este o oportunitate de a optimiza spațiul și costurile companiei tale. Hai să discutăm cum te putem sprijini în următoarea etapă.

📅 Programează o întâlnire de 30 de minute la sediul tău sau online, prin Microsoft Teams.

Contactează echipa ESOP completând acest scurt formular sau telefonic la  (+4) 0723.26.61.97 sau (+4) 021.528.04.40. Vom răspunde cu plăcere și prompt solicitării tale!

Portofoliul ESOP cuprinde pe lângă business park-uri și  parcuri industriale, clădiri de birouri de închiriat în București, hale de vânzare, terenuri de vânzare


Alexandru Petrescu

Managing Partner si Fondator al companiei ESOP Consulting | CORFAC International cu 24 de ani de experienta in consultanta imobiliara si antreprenoriat.

Postari similare

Ce inseamna corporatist? Birouri de inchiriat pentru acest sector de pe piata muncii

„Corporatist” este un termen folosit pentru a descrie o persoana angajata intr-o corporatie sau companie mare. Acesti indivizi lucreaza, in principal, in... Read More

Ce inseamna o cladire nerezidentiala si ce rol joaca ea in cresterea performantei companiei tale?

Un oras aduna sub cupola lui mai mult decat arta si arhitectura, caci fara zona industriala dezvoltarea acestuia ar fi puternic afectata.... Read More

Măsurile OFICIALE privind munca în birourile cu spații comune în sistem deschis – open space în perioada stării de alertă

Toți angajatorii trebuie să asigure condiții și să verifice zilnic ca angajații să poarte obligatoriu măști de protecție, să treacă printr-un triaj... Read More

*/?>